حمله به کارگردان فیلم ترور بن‌لادن: چون زن جذابی تحویلت می‌ گیرند

۲۰م آذر ،

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برت ایستن الیس، نوولیست و فیلمنامه نویس مشهور با آثاری چون «روانی امریکایی» و «اینفورمرز» در کارنامه سینمایی، باز هم جنجال آفرین شده است.

به گزارش کافه سینما به نقل از گاردین، الیس که به خاطر اظهار نظرهای صریح و گزنده خود شهرت دارد این بار لبه تیز انتقادهایش را متوجه کاترین بیگلو، کارگردان زن برنده جایزه اسکار برای «The Hurt Locker»، کرده و در پایگاه اینترنتی توئیتر و در کشاکش بحثی بر سر پیش بینی بهترین فیلم در مراسم اسکار سال آینده نوشته است که این بانوی کارگردان «بیش از حد بزرگ شده است» و اعتبار او بیشتر به خاطر جذابیت زنانه اش است تا توانایی در کارگردانی فیلمهای سینمایی.

«سی دقیقه بعد از نیمه شب»، آخرین فیلم خانم بیگلو، دربارهٔ عملیات پیچیده ای ست که ایالات متحده برای کشتن اسامه بن لادن در پاکستان ترتیب داد. فیلمی که با تحسین و تمجید منتقدین روبرو شده و تاکنون جوایز مهمی چون جایزه انجمن منتقدین نیویورک و جایزه انجمن ملی نقد امریکا را ربوده است و از بخت های مسلم اسکار امسال به شمار می رود. الیس در همین باره نوشته است: «ممکن است که «سی دقیقه بعد از نیمه شب» فاتح جوایز منتقدین باشد اما «کتاب مظهر امید» [درام کمدی رومانتیک ساخته دیوید اُ.راسل] برنده جایزه بهترین فیلم سال در مراسم اسکار خواهد بود.»

الیس در ادامه پست خود آورد: «کاترین بیگلو فیلمهایی چون «روزهای عجیب»، K-19، فولاد آبی و «The Hurt Locker» را ساخته است. آیا داریم دربارهٔ شیوه فیلمسازی با سبک بصری خاص صحبت می کنیم یا صرفا دربارهٔ فیلمهایی پیش پا افتاده با کیفیتی کمابیش قابل قبول؟ اگر خانم بیگلو یک مرد بود صرفا به عنوان یک کارگردان میان مایه از او یاد می شد، اما از آنجایی که او زنی بسیار جذاب است در مورد توانایی هایش حقیقتا اغراق شده است.»

اظهارنظرهای الیس با واکنشهای بسیار تند و تیزی در توئیتر مواجه شد. دیمن لینده لُف، نویسنده فیلمنامه «پرومته»، نوشت: «پس من هم اگر جذاب بودم، بسیار موفق تر از حالا بودم.» و الن بارکین، هنرپیشه قدیمی و همبازی آل پاچینو در «دریای عشق»، هم در جواب الیس نوشت: «اگر تو زنی جذاب هم بودی باز نویسنده ای آشغال نویس بودی؛ همانطور که همین حالا هم هستی.» توئیتی که البته چند ساعت بعد پاک شد.

الیس، که آخرین فیلمنامه اش «کانیونز» به کارگردانی پل شریدر و با بازی لیندسی لوهان آماده نمایش است، طبق معمول از مواضع خود عقب نشینی نکرد و با وجود خطاب و عتاب های متعاقب و مکرر مخالفان در ادامه آورد: «من هنوز هم بر این باور هستم که اگر «The Hurt Locker» را یک کارگردان مرد می ساخت فیلم برنده جایزه اسکار بهترین کارگردانی نمی شد.»


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.