حمله پلیس آمریکا به تظاهرکنندگان روز کارگر + تصاویر

۱۱اردیبهشت،

تظاهرات روز جهانی کارگر در واشنگتن، پایتخت آمریکا به درگیری با پلیس این کشور منتهی و به دستگیری سه تن منجر شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، تظاهرات خودجوش دهها آمریکایی در روز جهانی کارگر دیروز اول می ساعت ۶ عصر در واشنگتن برگزار شد و به درگیری با پلیس انجامید.

این گروه ۵۰۰نفره تظاهرات خود را از پارک مالکوم ایکس آغاز کرده تا کاخ سفید ادامه دادند. تظاهرکنندگان  با در دست داشتن  پلاکاردهایی علیه سرمایه‌داری و در حمایت از کارگران شعار می‌دادند. شعارهایی نظیر “خیابان‌ها مال ماست”، “اگر کارگرها متحد شوند ما هرگز شکست نخواهیم خورد”، “کاپیتالیسم نه”، “امروز روز کارگر است”، فضای خیابان‌های منتهی به کاخ سفید را در واشنگتن پر کرده بود.

تظاهرکنندگان خشمگین در مسیر راهپیمایی به‌سمت کاخ سفید چندین بار با یکدیگر درگیر شدند که با حضور دهها نفری نیروهای پلیس درگیری‌ها خاتمه پیدا کرد.

با توجه به فروریختن ساختمان ۸طبقه تولیدی پوشاک متعلق به شرکت «گپ» که به کشته شدن بیش از ۴۰۰ نفر انجامید، تظاهرکنندگان با تجمع مقابل فروشگاه زنجیره‌ای معروف “گپ”  به‌نشانه اعتراض به نبود امنیت شغلی برای کارگران بنگلادشی به داخل فروشگاه رفتند. اما پلیس که با حمله به تظاهرکنندگان قصد خارج راندن آنها را از فروشگاه داشت با آنها درگیر شد و این درگیری‌ها به ضد و خورد انجامید که در نهایت یکی از تظاهرکنندگان دستگیر شد.

پلیس واشنگتن سبب دستگیری فرد معترض را مقاومت در برابر پلیس، ضرب و شتم و توهین به نیروی پلیس عنوان کرد.

این در حالی است که تظاهرکنندگان معتقدند پس از ورود به فروشگاه پلیس بی‌دلیل به آنها حمله‌ور شده و اقدام به ضرب و شتم آنها کرده است.

مقابل کاخ سفید نیز حضور پرتعداد نیروهای پلیس واشنگتن به‌وضوح دیده می‌شد.

یک گروه ٨نفره از ” نازی‌ها” با در دست داشتن پرچم آمریکا قصد نصیحت کردن تظاهرکنندگان را داشتند. پلیس که به نظر می‌رسید از پیش خود را برای درگیری آماده کرده است، میان درگیری لفظی میان تظاهرکنندگان و نازی‌ها جانب نازی‌ها را گرفت و با تشکیل صف مقابل آنها مانع آسیب رسیدن به آنها شد. در این دور از درگیری نیز ۲ نفر دستگیر شدند.

پلیس در نهایت تجمع‌کنندگان  را از خیابان به پارک روبه‌روی کاخ سفید عقب راند و تجمع را متفرق کرد.

این تظاهرات ساعت ٨:٣٠  به پایان رسید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.