حمید استیلی دو درخت به نام دهلوی و قنبری مهر کاشت

۲۱م اسفند ،

حمید استیلی، بازیکن و مربی سابق تیم پرسپولیس دو درخت به نام حسین دهلوی آهنگساز و ابراهیم قنبری مهر، سازنده ساز، روبه‌روی خانه موسیقی کاشت.

به گزارش هنرآنلاین، آخرین نشست ماهانه خانه موسیقی ایران در سال ۹۱، عصر بیستم اسفندماه به بهانه کاشت درخت به نام دو تن از نامداران موسیقی ایران حسین دهلوی آهنگساز و ابراهیم قنبری‌مهر سازنده ساز با حضور اعضای اصلی خانه و حمید استیلی بازیکن و مربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی گفت: از آنجا که این هفته مصادف با روز و هفته درختکاری است، هیات مدیره خانه موسیقی تصمیم گرفت به مناسبت یاد شده امروز به نام دو بزرگمرد موسیقی ایران، دو درخت در مقابل خانه موسیقی بکارد که یکی از آنان حسین دهلوی و دیگری ابراهیم قنبری مهر است.

نوربخش با اشاره به این که فکر نمی‌کنم کسی با موسیقی ایرانی آشنا باشد و حسین دهلوی را نشناسد، گفت: این هنرمند شش دهه برای موسیقی ایران در حوزه های آهنگسازی، تالیف، تدریس و رهبری ارکستر زحمت کشیده است.

این خواننده در مورد ابراهیم قنبری‌مهر نیز اظهار کرد: ابراهیم قنبری مهر یک چهره جهانی در عرصه ساخت ساز است و بزرگ‌ترین ویالونیست‌های جهانی و بین‌المللی افتخار می‌کنند که با ساز قنبری مهر می‌نوازند.

مهین زندیه، فعال محیط زیست نیز در ادامه این مراسم به ایراد سخنانی در ارتباط با اهمیت محیط زیست و ضرورت حفظ آن پرداخت و افزود: بسیار خرسندم که اهالی هنر و خانه موسیقی نگاه خوشایندی به محیط زیست و طبیعت دارند زیرا در مسایل محیط زیست باید جهانی فکر و منطقی و محله‌ای عمل کرد. ۵۰ سال پیش کره زمین جوابگوی میهمانانش که ما باشیم، بود اما با این رشد جمعیت دیگر جوابگو نیست و تا زمان نوادگان ما برای گنجایش این تعداد جمعیت نیاز به کره زمین با سه برابر گنجایش فعلی داریم.

وی با تاکید به اینکه شتاب تخریب محیط زیست در ایران بی سابقه است ادامه داد: ببایید باور کنیم که ما آخرین نسلی هستیم که می‌توانیم به داد کره زمین برسیم و هر قدم کوچکی می‌تواند در این راستا تاثیرگذار باشد که به همین سبب باید در زمینه حفظ محیط زیست مشارکت داشته باشیم از همین رو این حرکت خانه موسیقی گام بسیار مبارکی است که امیدوارم ادامه داشته باشد و سایرین نیز آن را جدی بگیرند.

علی دولو از اعضای خانه موسیقی نیز در مورد تمهیدات این مرکز برای جلوگیری از کپی آثار موسیقایی به صحبت پرداخت و در این‌باره گفت: پیش از این سینماگران با کمک پلیس فتا مشکل کپی آثار سینمایی را حل کردند حال همان اقداماتی که برای حوزه سینما انجام شد با کمک خانه موسیقی و پلیس قرار است برای آثار موسیقایی انجام شود.

وی افزود: در حالی که از کپی آثار سینمایی جلوگیری می گردد اما هنوز در حوزه موسیقی، این کار در شرایطی شکل می‌گیرد که آن را جرم نمی دانند. وی در پایان اشاره‌ای هم به اولین کپی رایت در تاریخ موسیقی ایرانی داشت که به سال ۱۲۹۰ باز می‌گشت.

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.