حوزه هنری نگاه سودجویانه نسبت به اکران فیلم‌ها دارد

۳۰م دیماه ،

وزیریان در برنامه هفت:

سینماپرس-گروه تلویزیون: کارگردان فیلم «یک سطر واقعیت» در برنامه هفت گفت: حوزه هنری در عمل نگاه سودجویانه نسبت به اکران فیلم ها دارد.من اطلاع دارم که حوزه هنری برای اکران فیلم «گشت ارشاد» تلاش فراوانی کرده است اما نسبت به فیلم «یک سطر از واقعیت» که مضمون سالمی دارد، بی مهری کرده است.

علی وزیریان، کارگردان فیلم «یک سطر واقعیت» طی تماس تلفنی با برنامه هفت در خصوص وضعیت اکران فیلم «یک سطر واقعیت» اظهار داشت: قرار است بعد از جشنواره فیلم فجر «یک سطر واقعیت» با سرگروهی سینما آفریقا اکران شود.

وی در خصوص سیاست های حوزه هنری در خصوص وضعیت اکران فیلم ها بیان کرد: حوزه هنری بعضی از فیلم ها را تحریم کرد اما با «یک سطر واقعیت» خصمانه برخورد کرد.

وزیریان اعلام کرد: قرار است دوشنبه هفته آینده (۹ بهمن ماه) در فرهنگسرای بهمن «یک سطر واقعیت» اکران شود و د رآن جمع نیز از نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس برای دیدن و نظر دادن در خصوص فیلم نیز دعوت به عمل آمده است.

کارگردان فیلم «یک سطر واقعیت» اظهار داشت:حوزه هنری نسبت به اکران فیلم های «کلاه قرمزی و بچه ننه» و «گشت ارشاد» علاقه مند بود.

وی با اشاره به اینکه مشکل اصلی وضعیت اکران فیلم ها با اصلاح ساختار مدیریتی حوزه هنری حل می گردد، ادامه داد:من هنوز هم خودم را از اشخاص حوزه هنری می دانم و جزو اولین اشخاصی بودم که در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به تصمیم و رفتار حوزه هنری اعتراض کردم.

وزیریان افزود: حوزه هنری در عمل نگاه سودجویانه نسبت به اکران فیلم ها دارد.من اطلاع دارم که حوزه هنری برای اکران فیلم «گشت ارشاد» سرودست شکاند.

وی در پایان اعلام کرد: ریشه تمام مسائل حوزه هنری مربوط به یک نامه ناحقی است که توسط جمعی از هنرمندان نوشته شده و حجت الاسلام خاموشی در جریان این نامه و جزئیات آن است.

گفتنی است سوال پیامکی این هفته برنامه هفت در خصوص مهم ترین شاخصه برپایی جشنواره فیلم فجر بود که گزینه های آن موارد ذیل بود:
۱- حضور فیلم های خوب ۲- کشف فیلم سازان تازه ۳- داوری های عادلانه ۴- منظم بودن برنامه های جشنواره

انتهای پیام/ع.ت

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۴۰۳۷۶


شبکه خبری سینمای ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.