خانوارهای کره‌جنوبی ۵۵۳ میلیارد دلار بدهی دارند

خانوارهای کره‌جنوبی ۵۵۳ میلیارد دلار بدهی دارند

جام جم آنلاین: موسسه مودی در تازه ترین گزارش اعلام کرد میزان بدهی خانوارهای کره جنوبی به ۵۵۳ میلیارد دلار رسیده که این رقم نسبت به سال ۲۰۰۹ حدود ۲۵ درصد رشد داشته است.

فرانس پرس به نقل از موسسه مودی اعلام کرد: میزان بدهی های خانوارهای کره ای به مرز هشدار دهنده ای رسیده است و در ماه اوریل ۲۰۱۲ میلادی به بیش از ۵۵۳ میلیارد دلار رسیده است .

بر اساس این گزارش ، موسسه مودی هشدار داد وضعیت بدهی های خانوارهای کره ای به صورتی است که به شدت در برابر شوکهای مالی بین المللی آسیب پذیر خواهد بود .

بر این اساس ، بسیاری از خانوارهای کره ای برای تامین هزینه های زندگی طی سالهای اخیر مجبور به دریافت وام شده اند و این مساله به شدت در بین گروه افراد مسن و اقشار کم درآمد گسترش یافته است .

این گزارش افزود ، میزان کل بدهی خانوارهای کره ای تا پایان آوریل ۲۰۱۲ میلادی به بیش از ۶۳۹٫۶ تریلیون وون معادل ۵۵۳ میلیارد دلار رسیده است . این رقم در جولای ۲۰۱۱ میلادی نیز به ۶۲۲٫۲ تریلیون وون رسیده بود .

بر این اساس نرخ بدهی به در آمد خانوارهای کره ای نیز سال گذشته به بیش از ۱۳۵ درصد رسیده بود ، این در حالی است که این رقم در سال ۲۰۰۲ میلادی به ۱۱۴ درصد رسیده است .

بر اساس گزارش موسسه مودی میزان بدهی های خانوارهای کره ای از سال ۲۰۰۹ میلادی تا کنون ۲۵ درصد رشد داشته است .(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.