خبر پاداش مدیران تامین اجتماعی با چه هدفی انتشار یافت، چرا به تخلفات بزرگ قبل و حاشیه ها توجه نمی شود؟

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عده‌ای به‌دنبال جداسازی و ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی و بردن آن به زیر بلیط بیمه خدمات درمانی و بیمه سلامت و وزارت بهداشت می باشند./ می‌توان مبالغ اضافی را از حقوق کارکنان و یا مدیران در صورت تخلف کم کرد ولی مبالغی که در قالب پرونده‌های بزرگ و نظایر آن از کف سازمان رفته را دیگر به این راحتی نمی‌توان برگرداند…

به دنبال انتشار یافتن خبرهای در رابطه با پاداش مدیران سازمان تامین اجتماعی در رسانه های مختلف، بعضی کارشناسان حوزه تامین اجتماعی واکنش نشان داده و این پرسش را مطرح کرده اند که چرا خبرهای از این دست و مرتبط با تخلفات بزرگ قبل در دولت قبلی و همچنین در سازمان ها و صندوق های دیگر مطرح نمی شود و چرا تنها خبرپاداش مدیران تامین اجتماعی مطرح شده است؟ حجم و نوع تخلفات صورت گرفته در سازمان تامین اجتماعی در دولت قبلی بسیار بسیار است ولی مشخص نیست چرا فقط بحث حقوق و مزایای پرسنل سازمان تامین اجتماعی به این صورت بزرگنمایی می‌شود؟!

به گزارش بولتن نیوز، بعضی صاحب نظران معتقدند درحالی که باید به مسائل مهمتر و ارقام بزرگ و تخلفات بزرگ قبل در حفاظت از بیت المال توجه شود این پرسش مطرح است که چه مسائلی در پشت این نوع اطلاع رسانی ها و حاشیه آنها مطرح است که توجه افکار عمومی و رسانه ها را به این گونه خبرها معطوف ساخته اند؟
این صاحب نظران می گویند: اگر قرار است به تخلفات توجه شود باید به تخلفات عمده و بزرگ توجه شود و همچنین این نوع تخلفات در سایر سازمان ها و صندوق ها مورد توجه قرار گیرد. زیرادر شرایطی که تنها مسائل پاداش مدیران تامین اجتماعی به صورت گسترده در مطبوعات و رسانه ها مطرح می گردد این پرسش اساسی را مطرح می کند که چه اتفاقاتی در حاشیه این گونه خبرها مطرح است و چه نوع تصمیم گیری  و تخلفاتی را به حاشیه برده است؟
یک مقام آگاه  در این زمینه اعلام کرد: خبرهای منتشره در خصوص دریافتی‌های سازمان تامین اجتماعی برای انحراف افکار عمومی از تخلفات وسیع صورت گرفته در دولت قبلی و سرپوش گذاشتن بر پرونده‌های بزرگ و گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان مطرح می‌شود.

وی اضافه کرد: در همین حال اگر در سایر صندوق‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم جستجو شود، همین مبالغ پرداخت شده است و اساساً مرجع تصویب یا صدور مجوز همه این پرداخت‌ها در همه صندوق‌ها یک هیأت امنا بوده است و تقریباً مبالغ پرداختی در سایر صندوق‌ها مشابه سازمان تامین اجتماعی است ولی بزرگنمایی مسائل سازمان فقط از این بابت صورت می‌گیرد که تخلفات کلان دولت قبلی تحت‌الشعاع قرار گیرد.

این مقام آگاه اظهار داشت: نکته حائز اهمیت این است که اگر کارکنان سازمان تامین اجتماعی ریالی اضافه یا خلاف قانون یا مجوز گرفته باشند، چون حقوق و مزایای آینده آنها و حتی مستمری آنها در سازمان پرداخت می‌شود، می‌توان مبالغ اضافی را از حقوقشان کم کرد ولی مبالغی که در قالب پرونده‌هایی نظیر بابک زنجانی و نظایر آن از کف سازمان رفته را دیگر به این راحتی نمی‌توان برگرداند.

وی ادامه داد: موضوع مهم دیگر این است که چون عده‌ای در بدنه دولت به‌دنبال جداسازی و ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی و بردن آن به زیر بلیط بیمه خدمات درمانی و بیمه سلامت و وزارت بهداشت می باشند، برای ایجاد حاشیه و ایجاد انفعال در سازمان تامین اجتماعی این مطالب را عمده و بزرگنمایی می‌کنند.

وی تصریح کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که در این شلوغی حاشیه‌های مربوط به تخلفات مربوط به پرداخت حقوق و پاداش‌های تامین اجتماعی، بخشی از دولت و مجلس پشت درهای بسته برای جدایی درمان سازمان، تصمیماتی را گرفته و در حال عملیاتی کردن آن می‌باشند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.