خروج موقوفه ای پس از ۵۰ سال از متصرفان – اخبار اجتماعی

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت: با حکم دادگاه، موقوفه میرزا سلیمان خان رکن الملک پس از ۵۰ سال از دست موقوفه خواران خارج شد و به وقفیت بازگشت.

محمدرضا ترحمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: با مساعدت دستگاه های اجرایی شهرستان لنجان، ۳۵ هزار متر از املاک میرزاسلیمان خان رکن الملک شیرازی در شهر ورنامخواست لنجان که در صحرای معروف دولت آباد واقه شده است از دست موقوفه خواران خارج شد.

وی با اشاره به اینکه این زمین ها مدت ۵۰ سال در اختیار موقوفه خواران قرار داشت تصریح کرد: پس از اقدامات اساسی صورت گرفته توسط مدیر کل اوقاف استان اصفهان، فرماندار، اداره، اطلاعات، دادگستری، شورای تامین نیروی انتظامی، مالکیت این موقوفه به اداره اوقاف بازگردانده شد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان خاطر نشان کرد: میرزا رکن الملک در سال ۱۳۳۲ هجری قمری این موقوفه را برای برگزاری مراسم تعزیه امام حسن مجتبی، کمک به فقرا و طلاب علوم دینی و تعمیرات و روشنایی مسجد اختصاص داد اما تا کنون نیات وقف این موقوفه به دست فراموشی سپرده شده بود که با این حکم عمل به نیت واقف انجام خواهد شد یادآور شد: پیش از این نیز بخش هایی از موقوفه از دست متصرفان آزاد شده بود و این بار با حکم قطعی دادگاه تمام این موقوفه به اوقاف بازگشت./ف


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.