خزاعی:ارتقای جایگاه فلسطین ؛نشانه انزوای صهیونیستها

۱۱م آذر ،

نماینده کشورمان در سازمان ملل گفت:موافقت اکثریت قاطع کشورهای جهان با ارتقای جایگاه فلسطین در سازمان ملل، پیام آشکاری به کشورهای حامی رژیم صهیونیستی داد تا سیاست های خود را در قبال این رژیم، بازنگری کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، محمد خزاعی در جلسه عصر جمعه مجمع عمومی سازمان ملل دربارهٔ اوضاع خاورمیانه افزود: جمهوری اسلامی ایران راه حل موضوع فلسطین را در عقب نشینی کامل رژیم صهیونیستی از سرزمینهای اشغالی و نیز برگزاری همه پرسی عمومی با حضور همه فلسطینی ها صرف نظر از مذهب یا قومیت، دربارهٔ تصمیم گیری برای سرنوشت، آینده و نوع حکومت در این سرزمین می داند.
نماینده کشورمان در سازمان ملل، مسئله  فلسطین را موضوع اصلی خاورمیانه خواند و گفت: رژیم صهیونیستی در هفته های اخیر با مصونیتی لجام گسیخته، حملات شدیدی را ضد نوار غزه صورت داد که سبب کشته و زخمی شدن شهروندان فلسطینی از جمله زنان، اشخاص سالخورده و کودکان شد.
وی جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه را عامل افزایش تنش و بی ثباتی در کل منطقه خواند و گفت: جهان تا چه زمانی می خواهد شاهد اینگونه ظلم ها و ستم ها باشد؟
خزاعی از رویکرد بعضی اعضای دائم شورای امنیت در قبال موضوع فلسطین انتقاد کرد و گفت: بعضی از اعضای دائم شورای امنیت که روز پنجشنبه بر سر راه قطعنامه ارتقای جایگاه فلسطین در مجمع عمومی کارشکنی می کردند، همواره در نهاد شورای امنیت نیز از اقدام عملی ضد جنایات رژیم صهیونیستی جلوگیری کرده اند.
نماینده کشورمان در سازمان ملل متحد این رویکرد را نشانه دیگری از حمایت کورکورانه بعضی کشورها از رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد و گفت: نتایج آرای کشورهای جهان به نفع قطعنامه ارتقای جایگاه فلسطین در سازمان ملل نشان داد که تا چه میزان رژیم صهیونیستی منزوی شده است.
وی افزود: این امر پیام آشکاری به کشورهای حامی رژیم صهیونیستی است که باید سیاست های خود را در قبال این رژیم ، بازنگری کنند.
خزاعی در بخش دیگری از سخنانش به سلاحهای اتمی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در شرایطی که  این رژیم، دارای سابقه سیاهی از تروریسم دولتی و توسل به تجاوز، تهدید و استفاده از زور ضد دیگر کشورهاست، این سلاح ها تهدیدی واقعی علیه صلح جهانی و امنیت منطقه و نیز پیمان منع اشاعه هسته ای است.
وی افزود: ضروریست این تهدید، بصورت فوری و قاطعانه از سوی جامعه بین المللی رفع شود و در این چارچوب باید ایده خاورمیانه عاری از سلاح های کشتار جمعی پیگیری شود.
نماینده کشورمان در سازمان ملل متحد توجه دیگر کشورها را  به بیانیه اخیر جنبش غیرمتعهدها در اعتراض به لغو نشست فنلاند دربارهٔ خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای جلب کرد و گفت: جنبش غیرمتعهدها نگرانی خود را به توجیهات و مخالفت بعضی قدرتها از جمله امریکا و چند کشور دیگر در  مخالفت با برگزاری کنفرانس خاورمیانه عاری از سلاحهای هسته ای اعلام کرد و این قبیل موضع گیری ها را ناشی از نگرانی آنها از انزوای بیشتر رژیم صهیونیستی می داند.

 


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.