خطر «جنگ داخلی تمام‌عیار»در سوریه

چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت – ۱۱:۲۳:۵۰ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- او مدعی شد که دولت سوریه با وجود آغاز روند استقرار ناظران سازمان ملل متحد به برخوردهای خشونت‌آمیز با مخالفان ادامه می‌دهد اما حملات از سوی گروه‌های مخالف نیز افزایش یافته است.
به گزارش آریا،با گذشت نزدیک به یک ماه از اجرای طرح صلح «کوفی عنان»، درگیری‌ها در سوریه ادامه دارد. این مساله باعث شد که بان‌کی‌مون، دبیرکل «سازمان ملل» از ادامه خشونت‌ها ابراز نگرانی کند.
به گزارش روزنامه شرق به نقل از خبرگزاری آلمان، بان‌کی‌مون، پیش از برگزاری جلسه دیشب شورای امنیت درباره تحولات سوریه گفت: ما برای جلوگیری از وقوع یک جنگ داخلی تمام‌عیار در سوریه در حال رقابت با زمان هستیم.
او مدعی شد که دولت سوریه با وجود آغاز روند استقرار ناظران سازمان ملل متحد به برخوردهای خشونت‌آمیز با مخالفان ادامه می‌دهد اما حملات از سوی گروه‌های مخالف نیز افزایش یافته است.
 ابراز نگرانی‌ها نسبت به وضعیت سوریه پس از آن صورت می‌گیرد که انتخابات پارلمانی این کشور روز دوشنبه برگزار شد.
بان‌کی‌مون پیشتر برگزاری انتخابات توسط دولت سوریه به رغم درگیری‌های موجود در این کشور را محکوم کرده و از عدم حضور تمامی احزاب انتقاد کرده بود.
مخالفان بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه نیز این انتخابات را تحریم کرده بودند. بنا بر گزارش رسانه‌های دولتی سوریه، انتخابات در محله دمشق به دلیل تخلفات زیاد باید روز سه‌شنبه دوباره انجام شود.
اپوزیسیون سوریه نیز مدعی شده که در این روز دست‌کم ۱۰نفر در ‌شهرهای درعا، حما، حمص و مناطق اطراف دمشق به‌وسیله نیروهای دولتی کشته شدند.
از سوی دیگر اتحادیه عرب نیز خواستار توقف خشونت‌ها در سوریه برای انتقال به مرحله دوم طرح «کوفی عنان» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد و این اتحادیه به سوریه شد.
«احمد بن حلی» معاون «نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب در این‌باره گفت: «اکنون در سوریه باید بر آتش‌بس و پایان خشونت توسط هر گروهی و طرفی تمرکز کرده و مرحله آغاز گفت‌وگو میان دولت و مخالفان سوری را در پیش گرفت.»
همزمان رییس کمیته صلیب‌سرخ جهانی می‌گوید که حدود یک‌میلیون و ۵۰۰‌هزار نفر از ساکنان غیرنظامی سوریه در شرایط اضطراری به‌سر می‌برند و باید هرچه سریع‌تر مواد غذایی، دارو و آب در اختیار آنها قرار گیرد.
منبع:تابناک

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۹۱۱۲۳۵۰۵۰۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.