خط حمله پرسپولیس در مکان پنجم لیگ /آمار استثنایی خلعتبری و ۵ اخطار پیام

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > لیگ برتر – محمد رضا خلعتبری تا اینجای کار ۶ گل برای پرسپولیس زده است.

کاوه علی‌اسماعیلی: پرسپولیس رفته و در صف مدعیان قهرمانی برای خودش یک جای گرم و نرم رزرو کرده است. آخرین باری که سرخپوشان برای قهرمانی می‌جنگیدند کی بود؟ یادتان می‌آید؟ فصل هفتم لیگ ‌برتر و حالا ما تا پایان فصل سیزدهم فقط ۱۰ بازی دیگر فرصت داریم. ۶ سال زمان کمی نیست که یک غول از جمع مدعیان دور بماند. اینجا در تهران، پرسپولیس با علی دایی از خواب برخاسته و مشخص است که این علی دایی، با آن سرمربی فصل نهم و دهم سرخپوشان فاصله بسیاری دارد. حالا دایی برای قهرمانی آمده، دیگر تیمی نبسته که ۵ گل از تیم‌های ضعیف بخورد و ۵، ۶ بازی پشت ‌سر هم را ببازد.

او یک مهاجم بوده و بهتر است بگوییم یکی از بهترین و منحصر به فردترین مهاجمان دنیا که توانست جوایز فراوانی را به خود اختصاص دهد و برای ایران غرور و افتخار به همراه بیاورد. دوست نداریم از دایی بیش از این تعریف و تمجید کنیم اما انصافاً تیم خوبی دارد و پله‌های ترقی را به سرعت طی می‌کند. خریدهای دایی بسیار زود در تیم هضم شدند و کالری بسیاری برای موفقیت سوخته نشد. این انرژی جوانی به همراه یک خط دفاع بتونی که تشکیل می‌شود از جلال حسینی، محسن بنگر و در نهایت نیلسون کوره‌آ، سبب صدرنشینی پرسپولیس است اما در این شرایط، عملکرد و رفتار تاکتیکی «عناصر تهاجمی» پرسپولیس را زیر ذره‌بین خبرورزشی بردیم تا مشخص شود این پرسپولیس چه متاعی برای عرضه داشته و در خط آتش تیم بهترین مهاجم جهان، چه اتفاقاتی رخ داده است.

نام

بازی

مجموع

گل

پاس

اخطار

اخراج

توضیحات

مهدی سیدصالحی

تراکتور (۹۰)، مس (۹۰)، سایپا (۹۰)، ملوان(۹۰)، نفت (۹۰)، فولاد (۸۸)، استقلال (۹۰)، گسترش (۹۰)، سپاهان (۴۵)، فجر (۹۰)، صبا (۹۰)، داماش (۹۰)، راه‌آهن (۹۰)، استقلال اهواز (۹۰)، تراکتور (۹۰)، ذوب‌آهن (۹۰)، مس کرمان (۸۵)، سایپا (۶۵) و ملوان (۹۰)

۱۷۲۳دقیقه

۵

۲

۳

سیدصالحی به ازای هر ۵/۳۴۴دقیقه یک گل به‌ثمر رسانده است. این آمار برای مهاجم هدف در پرسپولیس آن هم با سیستم دفاع- ضدحمله اصلاً مناسب نیست.

محمد عباس‌زاده

ذوب‌آهن (۲)، مس (۱)، سایپا (۴۵)، فولاد (۲۸)، استقلال اهواز (۲۷) و تراکتور (۶)

۱۰۹ دقیقه

عباس‌‌زاده به عنوان تکنیکی‌ترین مهاجم لیگ یک به پرسپولیس آمد اما به غیر از یکی، دو ضربه قیچی برگردان بی‌حاصل، کار دیگری در زمان اندک حضورش در ترکیب پرسپولیس انجام نداد!

هادی نوروزی

تراکتور (۸۶)، ذوب‌آهن (۵۶)، سایپا (۱۰)، ملوان (۵)، نفت (۳)، استقلال (۱۱)، سپاهان (۱۵)، صبا (۱۷)، داماش (۷۸) و راه‌آهن(۱۷)

۲۹۸ دقیقه

نوروزی در هفته دوم مقابل ذوب‌آهن یک فرصت ایده‌آل را از دست داد تا به طور کلی نیمکت‌نشین شده و در نهایت مجبور به ترک پرسپولیس شود. ۲۹۸ دقیقه بدون حتی یک پاس گل!

میلاد غریبی

سایپا (۴۵)

۴۵ دقیقه

میلاد غریبی بازیکن خوبی بود و به عنوان یک ستاره تازه به پرسپولیس آمد اما حضورش عمر بسیاری نداشت تا رفتنی شود.

یونس شاکری

فولاد (۲)، گسترش (۱)، سپاهان (۴۵)، داماش (۱) و استقلال اهواز (۱)

۵۰ دقیقه

شاکری آن مهاجم قدبلندی بود که تمریناتش سبب افزایش انگیزه بازیکنان دیگر می‌شد اما نیمکت‌نشینی و سکونشینی آنقدر به شاکری فشار آورد که راهی لیگ یک شد‌؛ پدیده شاندیز!

غلامرضا رضایی

تراکتور (۶۶)، ذوب‌آهن (۸۸)، مس (۵۹)، ملوان (۳۳)، نفت (۶۲)، فولاد (۱)، استقلال (۳۱)، فجر (۲۴) و صبا (۱۷)

۳۸۱ دقیقه

رضایی شرایطی بهتر از نوروزی داشت اما او هم نتوانست با نیمکت‌نشینی کنار بیاید و در پایان نیم‌فصل به فولاد پیوست تا تیم‌ ملی را از دست ندهد. غلامرضا نیز یک نیم‌فصل بدون گل و پاس گل داشت.

امید عالیشاه

ملوان (۸۵)، نفت (۸۷)، فولاد (۷۷)، گسترش (۹۰)، سپاهان (۹۰)، فجر (۹۰)، صبا (۷۳)، داماش (۲۲)، راه‌آهن (۹۰)، استقلال اهواز (۸۹) و ذوب‌آهن(۱۱)

۸۰۴ دقیقه

۱

۲

۲

۱

عالیشاه تکنیکی تا قبل از مصدومیت واقعاً به پرسپولیس کمک کرد اما حالا شرایط خوبی ندارد و منتظر بهبودی کامل است. او هر ۸۰۴ دقیقه یک گل زده و هر ۴۰۲ دقیقه یک پاس گل داده است.

پیام صادقیان

تراکتور (۳۴)، ذوب‌آهن (۴۴)، مس (۹۰)، سایپا (۹۰)، ملوان (۶۷)، فولاد (۹۰)، استقلال (۹۰)، گسترش (۹۰)، سپاهان (۴۵)، فجر (۹۰)، صبا (۷۳)، داماش (۶۸)، راه‌آهن (۷۸)، استقلال خوزستان (۹۰)، ذوب‌آهن (۷۹)، مس (۹۰)، سایپا (۹۰) و ملوان (۷۲)

۱۳۷۰ دقیقه

۲

۵

۵

پیام هر ۶۸۵ دقیقه یک گل زده و مهم‌تر از آن، هر ۲۷۴ دقیقه یک پاس گل داده است. این بازیکن پدیده فصل جاری است و توانایی‌هایش را به رخ کشیده اما همه می‌دانند حواشی اطرافش بسیار است. این بازیکن می‌تواند روزی لژیونر شود به شرطی که روی مسائل اخلاقی بیشتر تمرکز کند.

محمدرضا خلعتبری

استقلال (۳۱)، گسترش (۹۰)، سپاهان (۹۰)، فجر (۶۶)، صبا (۹۰)، داماش (۱)، راه‌آهن (۷۳)، استقلال اهواز (۶۳)، تراکتور (۶۲)، ذوب‌آهن (۸۸)، مس (۹۰)، سایپا (۹۰) و ملوان(۹۰)

۹۲۴ دقیقه

۶

۳

۲

آمار خلعت استثنایی است. او بهترین مهاجم پرسپولیس و بهترین خرید سال‌های اخیر این باشگاه است که گفته می‌شود با پول گزافی قبول کرد تا پرسپولیسی شود. خلعتبری به صورت میانگین هر ۱۵۴ دقیقه گل زده و این عالی است. او هر ۳۰۸ دقیقه نیز یک پاس گل داده تا ثابت کند یک ستاره، چطور می‌تواند تیمش را بالا ببرد.

محسن مسلمان

تراکتور (۹۰)، ذوب‌آهن (۶۴)، مس (۹۰)، سایپا (۹۰) و ملوان(۹۰)

۴۲۴ دقیقه

۲

مسلمان بهترین خرید نیم‌فصل دوم پرسپولیس است. او تا به حال دو گل برای سرخپوشان زده، یکی در آن بازی ۶ – صفر مقابل مس و دیگری، گل سه امتیازی برابر سایپا. این یعنی هر ۲۱۲دقیقه یک گل زده. یک آمار بسیار خوب برای یک بازیکن با کیفیت بالا.

فرزاد حاتمی

تراکتور (۲۸)، مس (۵)، سایپا (۲۵) و ملوان(۲)

۶۰

۱

حاتمی را باید عجیب‌ترین خرید علی دایی در این فصل دانست. بازیکنی که از فولاد کنار گذاشته شد و به یک‌باره سر از پرسپولیس درآورد.

(اعداد داخل پرانتز دقایق حضور در بازی‌های یادشده است)

پرسپولیس تا به حال و در پایان هفته بیستم، تنها ۲۳ گل زده که آمار بسیار خوبی به نظر نمی‌رسد به خصوص برای تیمی که ادعای قهرمانی دارد. این جدول را ببینید تا در جریان وضعیت گل‌های زده توسط عوامل تهاجمی باشد:

بازیکن

گل

محمدرضا خلعتبری

۶

مهدی سیدصالحی

۵

پیام صادقیان

۲

محسن مسلمان

۲

امید عالیشاه

۱

فرزاد حاتمی

۱

مجموع

۱۷

سایر گل‌های زده

قاسم دهنوی

۱

جلال حسینی

۱

حمیدرضا علی‌عسگری

۱

مهرداد کفشگری

۱

فرزاد حاتمی (مهاجم فولاد-گل به خودی)

۱

امین متوسل​زاده (مهاجم داماش-گل​ به​خودی)

۱

(فرزاد حاتمی در نیم‌فصل اول با پیراهن فولاد برای پرسپولیس گل زد و دور برگشت با پیراهن پرسپولیس به مس!)

این هم جدول بهترین خطوط حمله لیگ که پرسپولیس با ۹ مهاجمی که از اول فصل داشته، در مکان پنجم و مشترک با ملوان ایستاده است. اینکه خط حمله پرسپولیس در ۲۰ بازی مجموعاً ۱۷ گل به‌ ثمر رسانده، برای تیمی که سرمربی آن علی دایی، یکی از سرشناس‌ترین بازیکنان ملی در جهان است، نمی‌تواند نکته‌ای مثبت باشد. فراموش نکنید که در بازی مقابل مس کرمان، ۵ گل توسط مهاجمان پرسپولیس (مسلمان، خلعتبری، صادقیان، سیدصالحی و حاتمی)، به‌ثمر رسید، یعنی اگر آن بازی که شرایط ویژه‌ای داشت را از لیگ جدا کنیم، مهاجمان پرسپولیس در ۱۹ بازی فقط ۱۱ گل به‌ثمر رسانده‌اند.

ردیف

تیم‌ها

تعداد گل زده

اول

تراکتورسازی

۲۹

دوم

نفت تهران

۲۷

سوم

فولاد خوزستان

۲۶

چهارم

استقلال

۲۴

پنجم

پرسپولیس و ملوان بندرانزلی

۲۳

ششم

داماش گیلان، صبای قم و سپاهان اصفهان

۲۲

هفتم

استقلال اهواز

۲۰

هشتم

گسترش فولاد تبریز

۱۹

نهم

ذوب‌آهن اصفهان

۱۷

دهم

راه‌آهن سورینت و سایپا کرج

۱۶

یازدهم

مس کرمان

۱۵

دوازدهم

فجرسپاسی شیراز

۱۱

 ۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.