خلق یک اٌپرا بر اساس توییت‌های رئیس‌جمهور استونی با یک اقتصاددان

۲۱فروردین۱۳،

اوژن بیرمن، موسیقیدان شناخته شده آمریکایی، گفتگوهای بین رئیس‌جمهور کشور استونی و پل کروگمن، اقتصاددان مطرح و دارنده جایزه اقتصاد نوبل را تبدیل به اپرا کرد.

به گزارش هنرآنلاین، این اٌپرا با عنوان “نوسترا کولپا” یا “اشتباه ما” بر اساس توئیت‌های رئیس‌جمهور استونی با پل کروگمن نوشته شده است.

پل کروگمن، سال قبل در روزنامه نیویورک‌تایمز از برنامه‌های ریاضتی دولت استونی که به نظر او مانع توسعه اقتصادی بود، انتقاد کرده بود و توماس هندریک ایلوس، رئیس‌جمهور کشور استونی نیز در پاسخ به این نقدها با فرستادن توییت به اقتصاددان پاسخ داد.

بنابر این گزارش، اوژن بیرمن، موسیقیدان آمریکایی که گفتگو این دو نفر را به موسیقی تبدیل کرده در این‌باره می‌گوید: “توییت‌ها و کل متن، آنچنان تئاتر زنده‌ای بود که تبدیل آن به موسیقی را بسیار آسان می‌کرد و واقعا به شعری عالی شباهت دارد. درام بسیاری در آن بود و حرف‌های ناگفته‌ای نیز وجود داشت و به همین سبب فکر کردم نوشتن قطعه‌ای مانند این بسیار رهایی‌بخش است.”

به نوش ته یورونیوز، اشعار این اٌپرا را اسکات دیل، خبرنگار آمریکایی که در استونی زندگی می‌کند نوشته است. او دراین‌باره گفته: “هر چند اقتصاددان نیستم ولی خواننده‌ای مطلع هستم، پس قضاوت نمی‌کنم. دربارهٔ اینکه چه کسی در اٌپرا برنده خواهد شد بگذاریم خواننده‌ها و شنوندگان تصمیم بگیرند.”

گفتنی است، نام این اٌپرا از یکی از توییت‌های رییس‌جمهور گرفته شده و با توجه به اینکه اخیرا قبرس هم به فهرست طولانی آن کشورهای اروپایی پیوسته و مجبور به اجرای برنامه‌های بسیار سخت ریاضتی شده، می‌توان گفت که موضوع این اٌپرا یک موضوع به روز است.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.