خودرو: بررسی طرح ۲ ساله شدن معاینه فنی خودروها در مجلس، دوشنبه ۱ آبان ۹۱

این خبر امروز دوشنبه ۱ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع مذکور در انتهای خبر بازنشر گردیده است

بررسی طرح ۲ ساله شدن معاینه فنی خودروها در مجلس

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: طرح کاهش معاینه فنی وسایل نقلیه از ۵ سال iبه ۲ سال در مجلس در حال بحث و بررسی است.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از فارس مهرداد باهوچ لاهوتی  اظهار داشت: در حال حاضر طرحی در فراکسیون محیط زیست مجلس در حال بررسی است که در این طرح معاینه فنی اتومبیل‌ها از ۵ سال iبه ۲ سال کاهش پیدا خواهد نمود زیرا مهمترین سبب آلودگی هوای کشور اتومبیل‌ها و خودروهای فرسوده است.
وی در ادامه درباره طرح مقابله با ریزگردها نیز گفت: جلساتی در این زمینه برگزار شده و اقداماتی نیز صورت گرفته است که این اقدامات در دو بخش است.
این نماینده مجلس ادامه داد: در بخش اول این طرح با استفاده از تکنولوژی‌های روز در بعضی از شهرهای کشور با آلودگی هوا و گرد و غبار مقابله می‌شود.
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس اضافه نمود: بخش دیگر این طرح مربوط iبه کشورهای همسایه ایران است که آنها هم باید برای مقابله با آلودگی‌های گردوغبار وارد عمل شوند. همچنین این موضوع را باید مسئولان سازمان محیط زیست و سایر مسئولان مدنظر داشته و پیگیری نمایند.
وی افزود: امروز در دنیا برای مقابله با آلودگی‌های هوا و گردوغبار از تکنولوژی‌های روز استفاده می‌شود بنابراین ما هم باید در این زمینه از این تکنولوژی‌های استفاده کنیم.
وزارت نیرو نظرات کارشناسی خود را در مورد دریاچه ارومیه ارائه دهد
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس درباره آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت: وزارت نیرو iبه عنوان متولی اصلی احیای دریاچه ارومیه باید یک بررسی ویژه درباره علل خشک‌شدن این دریاچه داشته باشد.
وی افزود: میزان متوسط بارندگی در کشور ما کم نشده است، بنابر این باید دید چرا سرشاخه‌هایی که آب iبه دریاچه ارومیه وارد می‌کرده‌اند حذف شده است.
باهوچ لاهوتی اضافه نمود: در حال حاضر ما منتظر آخرین ارزیابی‌های وزارت نیرو از دریاچه ارومیه هستیم زیرا پیشنهادهای آنها می‌تواند پیشنهادات کارشناسی باشد.
وی با بیان اینکه iبه عنوان مثال طرحی در داخل مجلس وجود دارد که از رودهای ارس و سایر رودها iبه دریاچه ارومیه آب انتقال دهیم گفت: این طرح‌ها ممکن است هر کدام ضایعات و اشکالاتی iبه همراه داشته باشد بنابر این تا پیشنهادات وزارت نیرو iبه ما اعلام نشود تصمیم گرفتن در مورد دریاچه ارومیه ممکن است iبه سایر نقاط آن آسیب وارد کند.

دوشنبه ۱ آبان   ۲:۴۵

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.