خودرو مسابقه ای که با باد کار می کند +عکس

۰۸م آذر ،

با توجه به گرمایش زمین و ضرورت استفاده از سوخت های پاک بسیاری از شرکت های خودروسازی به سمت تولید خودروهایی با سوخت تجدیدپذیر حرکت کرده اند.

به گزارش گروه خواندنی هایممتازنیوز، آئودی یکی از شرکت هایی است که  همیشه به دنبال تولید خودروهای خاص بوده است و تا به حال طرح های بسیاری را نیز ارائه کرده است.

این شرکت همچنین در یکی از طرح های خود به نام “Speedsailor” تصمیم گرفته است تا از نیروی باد برای خودرو استفاده کند و از همین رو یک خودروی بادبانی طراحی کرده است.

طرح این خودرو را یک طراح المانی به نام ” Björn Wehrli” ارائه داده است و البته در قبل خودروهایی را برای شرکت هایی مانند اسکوا و تویوتا طراحی کرده است.

این خودروی ائودی که در اصل یک خودروی مسابقه ای است قرار است تا سال ۲۰۴۰ تولید شود و البته این مدت طولانی به این خاطر است که ساخت نمونه های اولیه بدنه آن و همچنین نوع بادبان آن بسیار زمان بر است.

بر روی این خودرو یک بادبان بزرگ قرار دارد که البته با صحات خورشیدی بسیار کوچکی پوشیده شده است. این بادبان نیروی باد را به انرژی برای حرکت خودرو تبدیل می کند.

دلیل اصلی قرار دادن سلول های خورشیدی بر روی این خودرو تکمیل بودن آن و همچنین جبران کمبود سوخت در حین مسابقه اعلام شده است و همانطور که مشخص است انرژی خورشید از باد در دسترس تر است.

این خودرو همچنین قرار است با کمترین وزن ممکن ساخته شود تا بتوان آنرا بهتر کنترل کرد و همچنین نیروی باد قابلیت تکان دادن آن را داشته باشد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.