داد و ستد بیش از ۱۰۹ میلیون “اوراق بهادار” در بازار “فرابورس”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در پایان اخرین روز معاملاتی فرابورس داد و ستد بیش از ۱۰۹میلیون اوراق بهادار به ارزش حدود ۲۰۸۰ میلیارد ریال در ۱۶ هزار و ۵۱۶ دفعه معامله ثبت شد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، در آخرین روز معاملاتی این  هفته داد و ستد بیش از ۱۰۹میلیون اوراق بهادار به ارزش حدود ۲۰۸۰ میلیارد ریال در ۱۶ هزار و ۵۱۶ دفعه معامله ثبت شد و شاخص فرابورس (آیفکس) ۵ واحد معادل ۰٫۶۱ درصد کاهش یافت و شاخص کل به ۸۱۴٫۸ رسید.

در میان نمادهای داد و ستد شده امروز نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان  پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه و تقسیم سود نقدی هر سهم، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد گشایش یافت که در نهایت با ۱۹٫۹۳ درصد رشد بیشترین افزایش قیمت را ثبت کرد. علاوه بر این سهام بانک سرمایه، بیمه دی، تدبیرگران فارس و خوزستان، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان و افرانت نیز افزایش قیمت بیش از ۴ درصد را تجربه کردند.

از سوی دیگر پتروشیمی مارون و توکاریل نیز به ترتیب با ۴٫۳۷ و ۴٫۱۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

وجود تقاضای ۱۵٫۶ میلیون سهمی برای هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و ۱۱٫۴ میلیون سهمی بانک دی این شرکت‌ها را در راس حجم معاملات قرابورس قرار داد و بیشترین ارزش معاملات نیز به ترتیب با بیش از ۱۵۳ و ۹۶ میلیارد ریال توسط پالایش نفت لاوان و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه ثبت شد.
 
بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از اوراق تسهیلات مسکن نیز بدون تغییر قابل توجهی در حدود ۳۸ هزار تومان مبادله شد و با توجه به اتمام مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن آبان ۸۹، شاهد توقف این نماد معاملاتی بودیم. در مبادلات اوراق با درآمد ثابت هم بیشترین حجم معاملات به ترتیب به خرید و فروش ۸۳ هزار و ۹۱۰ برگه مشارکت نفت فصلی و ۸۲ هزار و ۵۲۰ برگه اجاره ماهان تعلق داشت.
 
تمدید مهلت پذیره‌نویسی اوراق اجاره مپنا

 
در بازار امروز  مهلت پذیره‌نویسی اوراق اجاره شرکت واسط مالی مرداد یکم به منظور تأمین مالی شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران – مپنا از تاریخ ۴ تا ۸ آبان به مدت ۵ روز تمدید شد.

همچنین علاوه بر بازگشایی نماد سرمایه‌گذاری توسعه و عمران کرمان، نماد معاملاتی شرکت پخش البرز نیز پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف ۵۰ درصد گشایش یافت. معاملات توافقی شرکت فرآورده‌های غذایی و قند تربت جام نیز پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام در سامانه تازه معاملات توافقی آغاز شد و نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان به منظور پرداخت سود علی‌الحساب سه ماهه در پایان معاملات امروز متوقف شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.