دانستن ۶۰ زبان توسط یک پیرمرد در ۷۵ سال پیش

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

یک پیرمرد آلمانی حدود ۷۵ سال پیش با دانستن ۶۰ زبان زنده دنیا، سبب تعجب جهانیان شد.

به گزارش تفسیری گروه وبگردیممتازنیوز، این روزها یادگیری زبان‌ها خارجی یک امر عادی در بین مردم است. در این میان زبان انگلیسی و فرانسه حداقل در میان ما ایرانیان طرفداران بسیاری دارد. دیدن فیلم، گوش نمودن موسیقی و خواندن کتاب‌ها مختلف از ابزار یادگیری زبان در این دوره است. اما شنیدن خبر اینکه ۷۵ سال پیش یک پیرمرد آلمانی می توانست به ۶۰ زبان زنده دنیا سخن بگوید و بنویسد، آن هم بدون فیلم و نوار، سبب تعجب آدم را فراهم می‌کند.

در سال ۱۹۳۷، یک پیرمرد آلمانی می توانست به ۶۰ زبان زنده دنیا بخواند و بنویسد. زبان‌ها چینی، عربی، مجارستانی، عبری، یونانی، دانویی، فارسی، روسی صحبت کند و این‌ها علاوه بر زبان‌های رایج دنیا یعنی: انگلیسی، فرانسوی و آلمانی بود.

در آن وقت این پیرمرد آلمانی را که «لوئی هارالد شوتز» نام داشت دکتر و استاد زبان خطاب می‌کردند. این پیرمرد زبان‌دان در گفتگویی که در آن سال با رسانه‌ها آلمانی انجام داده بود، از ندانستن معنی یک کلمه آلمانی ابراز افسردگی و ناراحتی نموده بود. این پیرمرد آلمانی می‌گفت: چند روز پیش بر حسب تصادف به‌یک کلمه آلمانی برخورد نمودم و هرچه سعی نمودم معنی آن کلمه را نفهمیدم و دانستم هنوز نمی‌توانم درست آلمانی صحبت کنم.

هارالدشوتز در کتابخانه خود ۱۴۰۰ جلد کتاب داشته است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.