دانشجوی ایرانی نیازی به نظریات مارکسیست، کمونیست و لیبرال ندارد

دبیر سیاسی تشکل اتحادیه اول دانشگاه آزاد گفت: چرا باید نظریات مختلف لیبرال، مارکسیست و کمونیست در اولویت اول دروس علوم انسانی باشد و به خورد جوانان ما برود و فرهنگ و دین ما در اولویت بعد قرار گیرد و ما دانشجویان با این رویه مخالف هستیم.

امیر محمد مسجدی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، با اشاره به اینکه بحث اسلامی شدن علوم انسانی از مطالباتی است که رهبر معظم انقلاب از نهادهای مسئول آموزش‌عالی کشور داشتند، گفت: در نشست سال گذشته مقام معظم رهبری با دانشجویان موضوع اسلامی شدن علوم انسانی مطرح شد و نظر معظم له این بود که چرا ما بعداز انقلاب نباید از ایده‌ها و فرهنگ و دین خودمان نسبت به مسائل روز استفاده کنیم.
دبیر تشکل اتحادیه اول دانشگاه آزاد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح دروس علوم انسانی اظهار داشت: برخی زیر مجموعه‌های تخصصی این رشته باعث ورود ایده‌های غربی به داخل کشور می‌شود و این امر برای آینده کشور خطرناک است.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان خواستار جایگزینی فرهنگ اصیل ایرانی و اسلام ناب‌محمدی (ص) به جای نظریات غربی هستند، تصریح کرد: چرا باید نظریات مختلف لیبرال و مارکسیست و کمونیست در اولویت اول دروس علوم انسانی باشد و به خورد جوانان ما برود و فرهنگ و دین ما در اولویت بعد قرار گیرد و ما دانشجویان با این رویه مخالف هستیم.

این فعال دانشجویی در پایان با تاکید بر اینکه دولت باید برای اسلامی شدن علوم انسانی گام اول را بردارد، خاطرنشان کرد: دولت باید زمینه‌ها و بسترهای لازم برای اسلامی کردن علوم انسانی را آماده کند و دانشجویانی که اعتقاد به اسلام و موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران دارند باید در این زمینه کمک رسان باشند تا به امید پروردگار مقدمات اسلامی شدن دانشگاه ها فرام شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.