دانش‌آموز نابغه در دام پلیس فتا !

۱۹م دیماه ،

رییس پلیس فتای خراسان‌رضوی به خانواده‌ها پیشنهاد کرد: رمزهای بانکی خود را ماهی یک بار عوض کنند و از رمزهای ساده مانند یک، دو، سه و چهار یا تاریخ تولد استفاده نکنند.

ممتازنیوز: رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان‌رضوی گفت: دانش‌آموز نابغه با هدف نشان دادن توانایی‌اش به معلم و خانواده‌اش، وبلاگ معلم خویش را هک کرد.

به گزارش ایسنا محسن عرفانی با بیان اینکه دانش‌آموز ۱۴ ساله‌ای که با هدف عرض‌اندام و خودنمایی وبلاگ آموزشی معلم خویش را هک کرد و از طرف معلم خود مطالب نامربوطی نوشته بود دستگیر شد، گفت: وبلاگ این معلم دو بار، توسط اشخاصی مورد نفوذ قرار گرفت و با مراجعه معلم به پلیس فتا، کارشناسان این پلیس اقدام به پیشگیری و شناسایی و دستگیری متهم کردند.

رییس پلیس فتای خراسان‌رضوی یادآورشد: دانش‌آموز دستگیر شده خود را از پلیس زرنگ‌تر می‌دانست که پس از دیدن شواهد لب به سخن گشود و سبب ارتکاب به جرم خود را نشان دادن توانایی‌اش به معلم و خانواده‌اش خواند.

عرفانی با بیان اینکه معلم پس از شناسایی متهم از جرم دانش‌آموز خود منصرف شد، افزود: قانون به این‌گونه جرایم به میزان خسارت وارد آمده غیر از جبران ضرر و زیان شاکی و پرداخت غرامت از ۶ ماه تا سه سال حبس قائل است.

رمزهای خود را در اختیار متصدیان کافی نت نگذارید

وی با اشاره به اینکه نباید به هیچ عنوان رمزهای عابربانک خود را در اختیار متصدیان کافی‌نت گذاشت یادآورشد: مادری برای ثبت‌نام دانشگاه دخترش به کافی‌نت مراجعه می‌کند، که با اعتماد به متصدی کافی‌نت، رمز عابربانک خود را در اختیار متصدی می‌گذارد و متصدی کافی‌نت مبلغ ۷۰۰ هزار تومان از حساب فرد کلاهبرداری می‌کند.

رییس پلیس فتای خراسان‌رضوی به خانواده‌ها پیشنهاد کرد: رمزهای بانکی خود را ماهی یک بار عوض کنند و از رمزهای ساده مانند یک، دو، سه و چهار یا تاریخ تولد استفاده نکنند.

فردی که عکس‌های شخصی دوستش را در پایگاه اینترنتی‌های اجتماعی منتشر کرد، دستگیر شد

عرفانی با اشاره به اینکه نباید هیچ‌گاه عکس‌های شخصی خود را در اختیار دیگران گذاشت خاطرنشان کرد: دختر و پسری در سن ۱۵ سالگی با هم دوست بودند، بعد از مدتی از هم جدا می‌شوند و پس از اینکه دختر ازدواج می‌کند از جانب پسر برای دوستی مجدد پیشنهاد دوستی دریافت می‌کند و از قبول آن سرباز می‌زند و با تهدید پسر مبنی بر این که عکس‌هایش را پخش می‌کند مواجهه می‌شود که پس از شکایت خانواده دختر، فرد متهم دستگیر می‌شود.

وی افزود: جوانانی که دست به این‌گونه جرایم می‌زنند، مجازات سنگین در پی آنان خواهد بود و هیچ ردپایی در فضای سایبری از پلیس فتا پنهان نخواهد ماند.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.