دبیر جشنواره رویش: ۴۰۷ فیلم ارسال شده به جشنواره متعلق به بخش خصوصی است / دو فیلمساز تقدیر می‌شوند

الهام نداف: نشست خبری هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش دوشنبه ۱۳ شهریور با حضور سهیل جهان‌بیگلری دبیر جشنواره و حبیب ایل‌بیگی مدیر روابط عمومی در سالن اندیشه دو حوزه هنری برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست ایل‌بیگی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم رویش گفت: «جشنواره فیلم کوتاه رویش یکی از مهمترین جشنواره‌های حوزه هنری است و جایگاهی خاص در میان جشنواره‌هایی دارد که حوزه هنری متولی برگزاری آن است.»

 

وی خاطر نشان کرد: «حوزه هنری خوشحال است که تنها جشنواره دینی کشور را برگزار می‌کند و متولی این امر است. امیدواریم در این راستا بتوانیم استعدادهای خوبی را معرفی و مردم را بیش از پیش با سینما آشتی دهیم. خوشبختانه این جشنواره برای فیلمسازانی که در حوزه سینمای کوتاه فعالیت می‌کنند اعتباری ویژه دارد.»

 

در ادامه این نشست جهان‌بیگلری گفت: «هشتمین جشنواره فیلم رویش طبق سال‌های گذشته با تلاش همکاران بخش حوزه هنری قرار است از ۹ تا ۱۳ آبان در سینما هویزه مشهد برگزار شود. استقبال خوب فیلمسازان در ادوار گذشته، اتفاقات خوب مراسم‌های اختتامیه و … باعث شده است این جشنواره جای خود را باز کند و امیدواریم بتوانیم در این دوره از جشنواره به لحاظ کمی و کیفی سطح محصولات‌مان را ارتقاء بخشیم.»

 

دبیر هشتمین جشنواره فیلم رویش افزود: «هدف از برگزاری جشنواره فیلم رویش کشف استعدادها و ترویج اخلاق است. همچنین بحث اخلاق در سینما برای ما اهمیت ویژه‌ دارد و امیدواریم در این جشنواره با برگزاری نشست‌های تخصصی بتوانیم بیشتر به این مقوله که نیازش بیش از پیش احساس می‌شود، بپردازیم.»
 

وی در ادامه با اشاره به انتخاب سینما هویزه نیز به عنوان سالن برگزتری جشنواره رویش اظهار کرد: «سال گذشته این جشنواره در سینما آفریقا برگزار شد و ما محدودیت‌هایی داشتیم، اما امسال سینما هویزه مشهد چند سالن دارد و دست ما برای برگزاری جشنواره بازتر است. سینما هویزه مشهد طی دو سال گذشته مورد بازسازی قرار گرفته و موسسه سینما شهر و شخص آقای شمقدری در بازسازی این سینما زحمت‌های فراوانی کشیدند.»

 

بیگلری افزود: «هفته آینده این سینما بازگشایی می‌شود و امیدواریم بتوانیم برنامه‌های متنوعی را در این سینما برگزار کنیم.»

 

جهان‌بیگلری افزود: «جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش سه بخش اصلی دارد: بخش ملی، بین‌الملل بیداری اسلامی و بخش جوانه‌های رویش. این بخش‌ها در سه قالب انیمیشن، داستانی و مستند هستند که در هر سه بخش جوایزی به دوستان برگزیده اهدا خواهد شد. امسال با توجه به شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به فیلم‌هایی که در این بخش تولید شده‌اند جوایزی اهدا خواهد شد.»

 

وی در ادامه افزود: «قرار است در این دوره از جشنواره از محمدعلی فارسی و عزیزالله حمیدنژاد تقدیر به عمل آید و همچنین نشریه روزانه جشنواره هم چند روز قبل و در هنگام برگزاری جشنواره زیر نظر سازمان سینمایی سوره در دو شهر تهران و مشهد منتشر شود.»

 

وی در ادامه افزود: «قرار است دو فیلم بلند از سینمای ایران و دو فیلم بلند از سینما خارج در این جشنواره به نمایش درآید که اسامی آن‌ها بعدا اعلام می‌شود، همچنین بحث مهم جشنواره امسال موضوع ایران ۱۴۰۴ در کنار موضوع خانواده امسال یکی از بحث‌های مهم و مورد توجه ما در جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش است. درباره بخش جوانه‌های رویش باید گفت این بخش به این دلیل به وجود آمده که در سال‌های گذشته دوستانی که به صورت غیرحرفه‌ای فیلم ساخته بودند و هیئت انتخاب به لحاظ کیفی و تکنیکی این عزیزان را با دوستان حرفه‌ای مقایسه نمی‌کرد، بتوانند در یک رقابت مناسب‌تر در جشنواره «رویش» حضور داشته باشند.»

 

بیگلری اضافه کرد: «نشست‌های تخصصی کماکان مثل سال‌های گذشته امسال هم برگزار خواهند شد. سال گذشته بهره‌برداری‌های خوبی در این زمینه برای همه دوستان صورت گرفت. امسال نیز با کمک فرهیختگان دینی، سینمایی و علوم دیگر نشست‌های تخصصی را برگزار خواهیم کرد.»

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد فیلم های حاضر در جشنواره اشاره کردو افزود: «تعداد فیلم‌هایی که تا کنون به دبیرخانه جشنواره رسیده است ۶۲۰ فیلم است. ۵۶ فیلم انیمیشن، ۲۱۶ مستند و ۳۴۳ فیلم داستانی است. از این تعداد ۱۰۴ فیلم از تولیدات حوزه هنری است.»
 

دبیر هشتمین جشنواره فیلم رویش در ادامه عنوان کرد: « ۳۲ فیلم تولید مراکز مختلف صدا و سیما است و ۴۰۷ فیلم از بخش خصوصی به دبیرخانه ارسال شده است. این رقم نشان می‌دهد بخش خصوصی بسیار فعال شده و توجه ویژه به رویش دارد و رویش توانسته جایگاه خود را فراگیر کند. ارسال فیلم به دبیرخانه همچنان ادامه دارد که تمدید مهلت ارسال آثار تا ۲۰ شهریور به دلیل تعطیلی‌های اخیر و استقبال مخاطبان بوده است.»

 

بیگلری اضافه کرد: «با تلاش واحد بین‌الملل سازمان سینمایی سوره ۱۸۳ فیلم از ۳۰ کشور دنیا به دیبرخانه ارسال شده است. آثاری از آمریکا، استرالیا، کانادا، نروژ، بلژیک، استونی، ترکیه، عراق، سوریه، هلند، ایتالیا، فنلاند، هند و لهستان و… به بخش بین‌الملل رسیده است.»

۵۸۲۴۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.