دختران دیروز، جهاندیدگان امروز

اردیبهشت ۱۴۰۳

راههای بسیاری پیمودند تا جاده های لغزنده زندگی را هموار کنند و امروز لالایی گفتن آنان در ذهن ما نقش بسته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  آری سالمندان سرمایه و گنجینه های نایاب زندگی که باید تجربه هایشان بعنوان سرلوحه زندگی ما قرار گیرد.

به همین مناسبت برنامه ای  با همت اداره سلامت منطقه ۹ در مجموعه فرهنگی- تفریحی شهر بانو با حضور ۱۷۰ نفر بانو سالمند برگزار شد.
در این ویژه برنامه که با محوریت دختران دیروز- جهاندیدگان امروز با اجرای مراسم دف زنی و مسابقات شاد و متنوع سالمندان با اجرای بازی های کودکانه مانند یه قل، دوقل و مسابقات طناب بازی و استخر یاد دوران کودکیشان را زنده کردند.

جعفر آبادی دبیر کانون جهاندیدگان تصریح کرد: هدف از برپایی این مراسم تکریم سالمندان و اجرای ویژه برنامه هایی برای تقویت روحیه و شادابی آنان است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بانوان سالمند خود سرپرست خانواده می باشند و مسئولیت های بسیاری به عهده آنان است لذا اجرای برنامه های شاد و مفرح برای آنان امری ضروری است بنابراین با برگزاری کلاسهایی برای پیشگیری از آلزایمر و تغذیه مناسب و استفاده از روانشناسان متخصص و مشارکت اجتماعی سالمندان و ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی آنان و رشد فکریشان بسیار حائز اهمیت است.

همچنین رضایی کارشناس کانونهای سلامت محور منطقه گفت: در این همایش که به مناسبت هفته سالمند و روز جهانی سالمند و با توجه به ارج نهادن و تکریم سالمندان برگزار شد لذا ایجاد فضای شاد و با نشاط برای آنان مشارکت دادن سالمندان درکارهای گروهی و ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی آنان بسیار حائز اهمیت است.

** سالمندان سرمایه جامعه می باشند

همچنین فرجی مدیریت فرهنگی و هنری شهربانو در خصوص روز سالمند گفت: در کنار هم بودن و ایجاد شادی و نشاط برای سالمندان از اهمیت بسیاری برخوردار است این مراسم که با هدف زنده کردن دوران کودکی مانند نون بیار کباب ببر، یه قل، دوقل./


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.