درآمد احسان علیخانی از «ماه عسل» چقدر است؟

انتشار اسنادی از قرار دادهای مالی این برنامه تلویزیونی و نحوه اسپانسرینگ صورت گرفته ، تهیه کننده و مجری این برنامه احسان علیخانی را با چالشی جدی رو به رو خواهد کرد.

با شروع ماه مبارک رمضان مطابق چند سال گذشته شاهد پخش برنامه ماه عسل از شبکه سه سیما هستیم.

تنها پس از پخش چند قسمت از این مجموعه به دلایل متفاوتی همچون عدم نوآوری در موضوع و اجرا ، بد آموزی برای قشر مخاطب جوان و …انتقادات فراوانی به آن صورت گرفته است ، اما انتشار اسنادی از قرار دادهای مالی این برنامه تلویزیونی و نحوه اسپانسرینگ صورت گرفته ، تهیه کننده و مجری این برنامه احسان علیخانی را با چالشی جدی رو به رو خواهد کرد.

در ابتدا لازم به توضیح است که صدا و سیما سازمانی دولتی است و کسی حق فروش آنتن آن که به نوعی بیت المال محسوب میشود را نداشته و حتی در برنامه هایی که به صورت مشارکتی تهیه میگردند ، تمام درآمد ها به حساب سازمان واریز شده و پرداخت حقوق کارمندان از این درآمد ها صورت میگیرد.

میزان پرداختی سازمان صدا و سیما به تهیه کننده در برنامه های مشارکتی عظیم و با بیننده بالا در بهترین حالت به دقیقه ای ۵٠ هزار تومان میرسد ، که اگر بخواهیم ماه عسل را از این اصل مستثنی کنیم و آن را جز برنامه های مناسبتی مانند ویژه برنامه شب عید به حساب بیاوریم دقیقه ای ١٠٠ هزار تومان برای آن در نظر میگیریم که با محاسبه ای سرانگشنی در طول ٣٠ روز ماه مبارک رمضان مبلغ ٢۵٠ میلیون تومان عددی توجیه پذیر برای تهیه کنندگی این برنامه به نظر میرسد .

جالب است که بدانید شنیده ها حاکی از آن است او مبلغ ١٢٠٠٠٠٠٠٠٠٠ ریال معادل یک میلیارد و دویصت میلیون تومان را برای یک ماه طلب کرده است ، که علاوه بر این مبلغ ١٠٪ از دریافتی سازمان به عنوان حق آورندگی اسپانسر به آورنده حامی مالی تعلق میگیرد .

گفته می شود احسان علیخانی که تهییه کنندگی ویژه برنامه نوروز را نیز بر عهده داشت علاوه بر مبالغ دریافتی برای تهیه و مجری گری ، ٢٠٠ میلیون تومان نیز به عنوان حق آورندگی دریافت کرد.

با توجه به اینکه در اکثر موارد عوامل تهیه برنامه ها از تصویربردار و صدابردار گرفته تا منشی صحنه و تدوینگر و … کارمندان سازمان بوده و حقوقشان را از سازمان میگیرند ، پرداخت چنین مبالغی از جانب سازمان با وجود تمام بدهی هایش و تعدیل هایی که صورت میگیرد اصلا توجیهی نداشته و نیاز به شفاف سازی و پاسخ گویی به مردم دارد هرچند در رابطه با ماه عسل امسال اطلاعاتی از نحوه پرداخت حقوق عوامل در دسترس نیست و آنچه گفته شد روال کلی پرداخت در سازمان بود.

آنطور که شنیده ها حکایت میکند درنهایت سازمان صدا و سیما مبلغ هشت صد میلیون تومان را برای برنامه ماه عسل تصویب کرده که طبق محاسباتی که صورت پذیرفت نزدیک به چهار برابر بودجه برنامه های ویژه و مناسبتی و نزدیک به هشت برابر برنامه های روتین و متداول در تلویزیون ملی است.

درحالی که برنامه ای مانند خندوانه در شبکه تازه تاسیس نسیم با بودجه ای به مراتب کم تر توانسته در ساعات افطار جایش را درمیان خانواده های ایرانی باز کند و فرهنگ شادی و خنده ایرانی اسلامی را در جامعه جا انداخته و لبخند بر لب های مردم بنشاند.

به هر حال طبیعی نیست در شرایطی که بسیاری از هموطنان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم میکنند و حتی قشر متوسط جامعه با ملاحظات اقتصادی عدیده ای رو به رو هستند افرادی یک شبه بیش از دویست میلیون درآمد کسب کنند و حتی در برنامه هایی که پیش از این رنگ و بویی دینی به خود گرفته و احساسات مردم را درگیر کرده به دنبال کسب درآمدهای نا متعارف باشند.

هفته نامه طلوع صبح

تا این لحظه ۱۹نظر ثبت شده
  1. ملیسا:

    اتفاقا اشتب گفتی ناشناس من طرفدارشم کارش درسته فدای داری احسان جان کارت درسته داداشی بخاطر حرف مردم زندگیتو خراب نکن این مردم اگه پیامبر هم بودن هزار ایراد از کار خدا میگرفتن. همیشه موفق باشی

  2. ملیسا:

    حالا چرا عصبانی میشی دادا خب طرفدارشم کارشم سخته من که تو راس کار نیستم چراباید بیوفته!!!؟؟!!؟؟!؟؟! هیشکی احسان نمیشه واسه اجرا عالیه

    • ناشناس:

      با این کامنتت حسابی خودتو لو دادی .یعنی علی و النا و ملیسا یه نفرن

  3. الــــــــــــــــنا:

    خب هم زرنگه هم خوشگله هم زبونشو داره.تو خودت هر کی بجز علیخانی ماه عسلو اجرا کنه میبینی برنامه شو؟
    بعدم تو کارش موفقه خودش تهیه کنندس واسه خودش….
    شما هم خیلی زرنگید برید تو کارش ببیینم میتونی مثه این شی؟

    • سهیل:

      یجوری میگی تو کارش موفقه انگاری چندتا عمل مغز و اعصاب کرده .الان تو این زمونه پر شده بچه های پررو و زبون دراز.که یکی بگی صدتا میذارن جلوت.اجرا کردن که کارخارق العاده ای نیست که نشه و نتونی انجامش بدی .مایه اش چند بار تمرین با آینه ست !..کاری شاقی نمیکنه که احتیاج به زرنگی داشته باشه ،به پارت که داشته باشی قورباغت واسه مردم میشه بلبل.خب ایشون هم البته کارش خوبه و اجراش ولی دیگه نه اینقد که بخوان یک میلیاردودویست بذارن تو جیبش .والا به منم ازین پولا میدادن تهیه کننده ماه عسل که هیچه .واسه خودم یه شبکه ماهواره ای میزدم

  4. علي:

    نوش جونش تاکورشود هرآنکه نتوانددید

    • سهیل:

      نکنه به تو هم یه چیزی میماسه یا تو هم بیت المال خوری که اینقد خوردن بیت مال بهت میچسبه

    • مسعود:

      فقط از جیب شما بود میتونستی این چنین اظهار نظر کنی که اونم مطمئنم اگه بود خودت کور میشدی .از جیب یه ملته .افتااااد

  5. ملیسا:

    خب خوشگله دیگه مسعود جان اگه تو میتونی برو به جاش اجرا کن من طرفدار خودش وبرنامه شم. تو حسودی نکن داداشم

  6. من:

    شمایی که با یه خبر که معلوم نیست کدوم ادم بی فرهنگی و از کجا نوشته خام میشید و درمورد مردم قضاوت می کنید بد نیست یکم از اون دنیاتون بترسید جواب این تهمت هارو چه جوری میخواید بدید خدا میدونه

  7. مسعود:

    ملیسا کامنتات از اون چیزاست بوداره تو خودتونگه دار بقیه پیش کشت

  8. ملیسا:

    من خیلی دوسشدارم هروز برنامشو میبینم خیلی ناز وخوشگله خب حقشه زحمت میکشه همیشه موفق باشی عزیزم. عاشق کرداس منم واسه همین عاشقشم

  9. نام شما...:

    حرف الکی نزنید انقدر.. پول بیت المال داره یجای دیگه خرج قازاده ها میشه..اگه میتونید جلوی اونا رو بگیرید

  10. مسعود:

    بعد دم از خدا و دین میزنه

  11. دیانا:

    همینه دیگه این عرصه هاست (بازیگری ،مجری گری ،فوتبال)مثل داستان هزار و یک شب لات ولوت تهران میخوابن فرداش میشن میلیاردر.با ادبیات کلامی سوسولانه.ایران یعنی ایِـــــــــن

    • علی:

      زحمت میکشه ولی نباید خداییش اینقد حقوق بهش بدن ماهی ۳ میلیون نه اینکه اینقد .

      • ناشناس:

        عزیزم زحمت رو قشر کارگر می کشن ،بعضی از دکترا می کشن،زحمت رو اونا میکشن نه این آقا با اون چهرهش ،که بزور بزک و دوزک زنان مشه همینه که می بینین..کشور پر شده از جوونا ابله که همه چیزو تو رنگ مو و مدل مو و ابرو می بینن واقعا برا خودم متاسف میشم از زندگی در بین چنین جماعتی

        • عشق خدا:

          بچه ها قران رو الگوی زندگیمون قرار بدیم به خدا وقتی ادم یک دور کامل با معنی قران رو میخونه عاشق خوندنش میشه .. من امتحان کردم وقتی یک دور کامل قران رو با معنی خوندم دوباره حریص شدم و الان بار دوومه که دارم میخونم و دارم تمومش میکنم .. قران کتاب هیچ بشری نیست قران کتاب حضرت محمد نیست قران کتاب خداست که به دست حضرت محمد ص نوشته شده برای تمام مومنان نه فقط اعراب .. اگر قران کتاب اعراب بود یک خط فقط یک خطش میگفت ای اعراب گوش کنید در صورتی که هیچ جایی نگفته .. و تمام خطاب قران ای اهل ایمان است حالا فرقی نمیکنه این اهله ایمان ایرانی باشه عرب باشه چینی باشه یا فرانسوی یا امریکایی … سعی کنیم قدر قران رو بدونیم قدر شیعه بودنمون که جهان حسادت میکنند . و قران رو در اغوش بگیریم نه در طاقچه ای که گرد و غبار گرفته .. قران اگر در خانه باشد و گردوغبار بگیرد به مرور زندگیمون هم گردوغبار میگیره . بچه ها زرنگ باشیم و فریب جنگ نرم رو مثل بالاییها نخوریم که به ما انگ فریب خوردگی یا غرب زدگی بزنن و دشمن به ما بخنده و منتظر نقشه های شوم بعذیشون باشن . اگر ما زرنگ باشیم و از جنگ نرم پیروز دراییم دشمن ناامید میشه و ما قدرت اول جهان خواهیم شد انشالله … جنگ نرم رو ببینیم کلیپ هاش و زرنگ باشیم و خنگ نباشیم .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.