دراگی به تنهایی نمی تواند منطقه یورو را نجات دهد

کارشناسان اقتصادی و تحلیل گران مالی بر این باورند که طرح ماریو دراگی رییس بانک مرکزی اروپا در نشست روز پنج شنبه این بانک نمی تواند منطقه یورو را نجات دهد .

به گزارش نشریه فوربس ، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر اعلام جزییات برنامه های دراگی برای نجات منطقه یورو از بحران مالی و بدهی هستند و طی روزهای گذشته مطالب زیادی در رسانه های گروهی جهان در خصوص نشست بانک مرکزی اروپا منتشر شده است ولی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که طرح دراگی برای خریداری اوراق قرضه منطقه یورو به تنهایی نمی تواند منطقه یورو را از بحران بی سابقه ای که با آن روبرو شده است نجات دهد .

بر این اساس ، همه چیز در خصوص تحولات آتی منطقه یورو روز ۱۲ سپتامبر پس از برگزاری نشست دادگاه قانون اساسی آلمان روشن خواهد شد .

دادگاه قانون اساسی آلمان باید در خصوص اجرای طرح بانک مرکزی اروپا تصمیم گیری کند . به نظر می رسد ماه سپتامبر زمان سرنوشت سازی برای منطقه یورو و کشورهای بحران زده اروپایی خواهد بود .

به گزارش این پایگاه خبری، به اعتقاد کارشناسان اقتصادی بحران مالی و بدهی منطقه یورو بسیار پیچیده تر از بحران مالی ۲۰۰۸ میلادی در آمریکا است چرا که دراگی به تنهایی نمی تواند ۱۷ کشور عضو یورو را مجبور به اتخاذ سیاستهای انبساطی پولی مد نظر خود کند .

در حالی که دراگی در آخرین سخنان خود پیش از برگزاری نشست روز پنج شنبه بانک مرکزی اروپا بار دیگر از اجرای سیاستهای انبساطی و خریداری اوراق قرضه منطقه یورو حمایت کرده است رییس بانک مرکزی آلمان نیز بر مخالفت خود با این طرح اصرار دارد .


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.