درخواست جنبش کفایه مصر برای همه پرسی برای لغو کمپ دیوید

پنجشنبه ۷ اردیبهشت – ۰۱:۵۹:۰۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  عضو ارشد جنبش کفایه مصر خواستار برگزاری همه پرسی درباره توافقنامه کمپ دیوید شد .
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی، کریمه الحفناوی گفت : برگزاری تظاهرات مردمی اخیر در شهر العریش برای لغو توافقنامه کمپ دیوید بیانگر مخالفت مردم مصر با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.
“الحفناوی”تصریح کرد: مردم مصر با برگزاری این تظاهرات نشان دادند که حامی ملت فلسطین و مخالف یهودی سازی قدس هستند .
وی افزود: مردم مصر توافقنامه کمپ دیوید را که رژیم سابق با رژیم صهیونیستی امضا کرد، باعث سرافکندگی خود می دانند و یکی دیگر از پیام های تظاهرات العریش این بود که مردم مخالفت خود را با چنین توافقنامه ای اعلام کردند .
الحفناوی افزود: رژیم مخلوع مصر با امضای توافقنامه کمپ دیوید به طور کامل مطیع دستورات رژیم صهیونیستی شد و منطقه شرم الشیخ مصر در آن زمان به مرکز توطئه چینی آمریکا و اسرائیل برای تأمین منافع استعماری آنها در منطقه تبدیل شده بود.
عضو ارشد جنبش کفایه مصر گفت: توافقنامه کمپ دیوید شأن و منزلت مردم مصر را لکه دار کرده است و ملت مصر پس از پیروزی انقلاب دیگر اجازه نخواهند داد چنین توافقنامه ای پابرجا باشد.
الحفناوی گفت: ملت مصر و دیگر ملل عربی و اسلامی مخالف توافقنامه کمپ دیوید و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند .
وی درباره لغو توافقنامه صادرات گاز مصر به اسرائیل افزود: علت لغو این توافقنامه اختلاف بر سر قیمت گاز یا نحوه پرداخت قیمت گاز نبود بلکه علت اصلی آن، صادرات گاز به اسرائیل به عنوان دشمن بود .
الحفناوی همچنین به بازداشت یک وکیل مصری در عربستان به علت انتقاد وی از ملک عبدالله اشاره کرد و گفت: اگر فشار مردمی در کار نبود، وزارت امور خارجه مصر اقدامی در این زمینه انجام نمی داد.
عضو ارشد جنبش کفایه مصر خاطرنشان کرد: مردم مصر پس از پیروزی انقلاب هوشیار شده اند و همواره به طور مستمر و هوشمندانه در صحنه حضور دارند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۶۱۳۵۹۰۰۲۳۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.