درخواست عجیب مسئولان دستگاه قضایی از اکبر هاشمی رفسنجانی !

به نقل از  فارس سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل مهدی هاشمی در جمع خبرنگاران حاضر در مقابل دادسرای امنیت درباره روند بازگشت مهدی هاشمی به کشور گفت: براساس صحبت‌هایی که من با آقای اکبر هاشمی رفسنجانی داشتم ایشان مدعی شدند که مسئولان دستگاه قضایی در طول ۳ سال گذشته بارها از او خواسته‌اند که مهدی هاشمی به کشور بازنگردد.

وی گفت: اما سرانجام روز گذشته مهدی تصمیم گرفت با توجه به بی‌گناهیش و اینکه می‌دانست جرمی متوجه‌اش نیست به کشور بازگشت.

علیزاده طباطبایی گفت: من هیچ دخالتی در حوادث بعد از انتخابات نداشتم و در هیچ کدام از میتینگ‌ها و تظاهرات پس از انتخابات نیز حضور نداشتم.

وکیل مهدی هاشمی با اشاره به این مطلب که براساس قانون وقتی به یک متهم تفهیم اتهام می‌شود و بازجویی صورت می‌گیرد باید توسط قاضی قراری مناسب صادر شود، گفت:‌اگر بیم فرار متهم و همچنین تبانی با سایر متهمان وجود داشته باشد قاضی می‌تواند متهم را بازداشت موقت کند.

در حالی که کسانی که به عنوان سایر متهمان پرونده مهدی هاشمی شناخته می‌شوند پیش از این به اتهاماتشان رسیدگی شده و بعضا حبس خود را نیز تحمل کرده و آزاد هستند.به این ترتیب بیم تبانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: مهدی هم خودش به کشور بازگشته و قصد فرار نداشته و به این ترتیب می‌توان از قرار بازداشت وی صرف نظر کرد هرچند این نگرانی وجود دارد که این موارد مد نظر قرار نگیرد و از سوی بازپرس مهدی بازداشت شود.

علیزاده خاطرنشان کرد: ساعت هشت و نیم صبح به دادسرا آمده اما هنوز سرپرست دادسرا حضور نداشت و منتظر ماندیم.

وی گفت: با توجه به نظر سرپرست دادسرا از حضور من در حین بازجویی خودداری به عمل آمد که البته این اقدام سرپرست دادسرا قانونی است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.