در برنامه پنجم بودجه بهداشت سلامت دو برابر تعیین شده است

به گزارش ایرنا، در این مراسم که شامگاه سه شنبه با حضور استادان و متخصصان برجسته ایرانی و خارجی برگزار شد، دکتر شهریاری با اشاره به اینکه تلاش کردیم قانون بودجه بهداشت سلامت را در برنامه پنجم بگنجانیم، افزود: توانستیم در برنامه پنجم، ۱۰ درصد یارانه ها را به بهداشت سلامت اختصاص بدهیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دغدغه دولتمردان با دغدغه نمایندگان مجلس شورای اسلامی خیلی متفاوت بوده است، گفت: ۶ هزار میلیارد تومان در بخش بهداشت و سلامت تخصیص داده شد که این رقم در واقع نزدیک به بهداشت رایگان است.

وی با اشاره به اینکه باید بجایی برسیم که بیمار وقتی وارد بیمارستان می شود دغدغه اش فقط بیماری اش باشد، گفت: این طور نباشد که یک بیمار وقتی به بیمارستان می آید یک لیست به او بدهیم و از او بخواهیم که آنها را تهیه کنید.

شهریاری در بخش دیگر سخنانش گفت: اینکه می گویند در بخش خصوصی دفترچه های خدمات برای بیماران بی خاصیت است، درست است لذا برای رفع این معضل ما باید قیمت ها را براساس قیمت واقعی محاسبه کنیم.

وی با انتقاد از برخی پزشکان که آزمایشات غیرلازم برای بیماران تجویز می کنند، گفت: چگونه است که انواع ازمایش ها را برای بیمار که شاید هم نیازی نباشد می نویسیم، در کشور المان این طور نیست، چنانچه پزشکی آزمایش هایی را برای بیمار مورد نیاز نیست، آنها را برای بیمار تجویز کند، با او برخورد می شود.

در این مراسم همچنین دکتر ‘داوودی’ که به عنوان رئیس افتخاری بیست وهشتمین کنگره رادیولوژی ایران از سوی انجمن رادیولوژی ایران انتخاب شده بود، پیرامون تاسیس این انجمن در سال های بعد از پیروزی انقلاب و نیز تقدیر از همه کسانی که بانی استمرار این انجمن شدند، سخنرانی کرد.

این مراسم با حضور متخصصان برجسته کشورهای امریکا، فرانسه، انگلستان، المان، ایتالیا، بلژیک، اتریش، اسپانیا، استرالیا و ترکیه برگزار شد که در ادامه دوتن از متخصصان انجمن رادیولوژی اروپا که دارای بورد تخصصی بودند پیرامون ابزار و بوردهای تخصصی رادیولوژی در ایران وکشور متبوع خود سخنرانی کردند.

۱۵۳۷ //

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۴۸۵۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.