دستور ویژه رییس جمهور درمورد دریاچه ارومیه

یک اقدام مهم این است که باید آب از ارس و حوضه های دیگر به این دریاچه منتقل شود که منابع آن تخصیص داده شده و رئیس جمهور هم دستور دادند تا منابع برای رفع بخشی از مشکلات این دریاچه تقویت شود.

فارس: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از دستور ویژه رئیس جمهور برای تقویت منابع طرح انتقال آب به دریاچه ارومیه خبر داد.

محمد جواد محمدی زاده رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام این خبر گفت: بارور کردن ابرها، تسریع در روشهای اصلاح نوین آبیاری از سوی وزارت جهاد کشاورزی و تقویت منابع برای انتقال آب از حوضه های دیگر از برنامه های دولت برای رفع مشکل دریاچه ارومیه در سال جاری است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، درباره برنامه های در دست اقدام برای رفع مشکلات دریاچه ارومیه گفت: یک اقدام مهم برای رفع مشکل، انتقال آب از ارس و حوضه های دیگر است و باید انجام شود که منابع آن تخصیص داده شده و رئیس جمهور هم دستور دادند تا منابع تقویت شود.

محمد جواد محمدی زاده درباره آخرین وضعیت برنامه های دولت برای رفع مشکل دریاچه ارومیه گفت: به تازگی جلسه شورایعالی آب با حضور رئیس جمهور تشکیل و تذکراتی در این باره داده شد. جلسه ستاد مدیریت اجرای حوضه آبریز ارومیه نیز با حضور معاون اول رئیس جمهور، استانداران سه استان و همچنین وزرای مربوطه تشکیل شد. ارزیابی اقدامات سال ۹۰ برای دریاچه ارومیه و توسعه برنامه ها برای سال جاری از مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه شایعات مربوط به بروز خطر سونامی نمک در دریاچه ارومیه را بزرگ نمایی موضوع از سوی برخی افراد عنوان کرد و افزود: یک اقدام مهم این است که باید آب از ارس و حوضه های دیگر به این دریاچه منتقل شود که منابع آن تخصیص داده شده و رئیس جمهور هم دستور دادند تا منابع برای رفع بخشی از مشکلات این دریاچه تقویت شود.

وی، بارور کردن ابرها و تسریع در روشهای اصلاح نوین آبیاری از سوی وزارت جهاد کشاورزی را از دیگر برنامه های دولت برای رفع مشکل دریاچه ارومیه در سال جاری عنوان کرد.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.