دستگیری تیم ترور رحیم پور ازغدی

سکونت نمایندگان مجلس پایین تر از بلوار کشاورز/ مخالفت هاشمی و خاتمی با فراخوان عبدالله نوری و…

خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری های خبری به “زمزمه”ها و “گفته می شود”هایی بر می خورند که میهمان کردن مخاطبان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.

شنیده ها از مشرق:
* به دنبال انتشار خبر قصد ترور رحیم پور ازغدی؛ در این خصوص شنیده ایم اعضای یک تیم تروریستی که با هدف ترور استاد حسن رحیم پور ازغدی به کشور وارد شده بودند در تور امنیتی سربازان گمنام گرفتار و بازداشت شدند. گفته می شود این تیم تروریستی از مرزهای غربی وارد کشور شده بود.


*شنیده ایم اسحاق جهانگیری به عنوان گزینه نهایی حزب کارگزاران سازندگی برای انتخابات نهم ریاست جمهوری انتخاب شده است. این حزب برای جلوگیری از انشقاق میان اصلاح طلبان و عدم تخریب جهانگیری فعلا برنامه ای برای اعلام رسمی نام وی ندارد.


*عبدالله نوری که اخیرا در صحنه سیاسی فعال شده، در جمع گروهی از اصلاح طلبان گفته است:” اصلاحات یک اندیشه است و نیاز به رهبر و پرچمدار ندارد. طرف مقابل می خواهد فردی کنترل پذیر و ترسو را رهبر این جریان کند. هیچ فردی نباید محور اصلاحات قرار بگیرد. افراد نمی توانند برای جبهه عریض اصلاحات رهبر باشند. باید از شخص محوری پرهیز کرد. اصلاحات باید به جای فرد محوری به سمت تشکیل اتاق فکر برود که برای ما از نان شب هم واجب تر است.” گفته می شود عبدالله نوری به شدت مخالف محوریت یافتن خاتمی به عنوان لیدر جریان اصلاحات است.


*با ابلاغ معیارهای عفاف و حجاب، شاهد پوشش بهتر خبرنگاران و مجریان صدا و سیما در برنامه ها هستیم. پیشگامی دیر هنگام اما ستودنی رسانه ملی بازتاب مثبتی در میان مخاطبان داشته است.

*برخی نزدیکان قالیباف معتقدند حمایت های صادق زیبا کلام از اقدامات فرهنگی و عمرانی شهردار تهران ، اقدامی حساب شده در جهت تخریب چهره قالیباف در میان نیروهای حزب اللهی بوده است. سایت های نزدیک به قالیباف مواضع زیباکلام را پوشش نداده و برخی نیز آن را نقد کردند.


* محمد خاتمی از فعال شدن عبدالله نوری در صحنه سیاسی کشور ابراز نگرانی کرده است. خاتمی معتقد است باید بین اصلاحات و جریان سبز دیوار کشید و افراطیون را از صحنه خارج کرد. همچنین هاشمی رفسنجانی نیز با ورود عبدالله نوری به عرصه سیاست مخالفت کرده است. گفته می شود عدم حضور هیچ یک از اعضای حزب کارگزاران سازندگی در فراخوان عبدالله نوری برای تشکیل جبهه فراگیر اصلاحات، به دلیل موضع گیری های هاشمی و خاتمی علیه عبدالله نوری بوده است.


*ارسال فیلم “خانواده محترم” به جشنواره کن با اعتراض برخی سینماگران همراه بوده است. کارشناسان سینمایی معتقدند این فیلم که محصول مشترک ایران و فرانسه است اهانت های صریح و آشکار به مردم ایران، خانواده شهدا و بسیجیان دارد. مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری در این باره گفته است:” من سالها در جشنواره‌های بین‌المللی حاضر بودم و همه فیلم‌هایی که بر علیه کشور ما توسط فیلمسازان ایرانی و غیرایرانی ساخته شده بود را رصد کرده ام. با کمال تاسف اعلام می‌کنم که در تمام آنها و در تمام این مدت فیلمی به بدی «یک خانواده محترم» ندیدم، چرا که این فیلم از لحاظ ملی و مذهبی سراسر توهین به مردم کشورمان است.”

*شهرداری تهران در صدد جذب نمایندگان مجلس هشتم است. شنیده ایم  در روزهای آینده حکم یک مسئولیت فرهنگی برای یکی از نمایندگان مجلس هشتم تهران در شهرداری صادر خواهد شد. در دولت هم کمیته ای برای جذب نمایندگان مجلس هشتم که موفق به راهیابی به مجلس نهم نشده اند تشکیل شده است.


*به دلیل نزدیکی وظایف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اقدامات قضایی، احتمال دارد این ستاد از قوه مجریه به قوه قضاییه منتقل و زیر مجموعه آن قوه شود. پس از رفتن مرتضوی از ستاد قاچاق کالا به سازمان تامین اجتماعی وعدم تعیین جانشین برای وی، این گمانه تقویت شده است.

*شنیده ایم هیات رئیسه مجلس در اقدامی پسندیده تصمیم گرفته است پول رهن اجاره منزل تنها به نمایندگانی اعطا کند که از منطقه بلوار کشاورز به پایین شهر تهران باشد. در مجلس هشتم برخی نمایندگان در مناطقی چون سعادت آباد، زعفرانیه و فرمانیه سکونت داشتند که تاثیر منفی در افکار عمومی داشته و اکثر آنها موفق به ورود به مجلس نهم نشدند.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.