دستگیری ۲۰ سارق و جاعل اسکناس

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بیست عضو یک باند تبهکاری که در زمینه سرقت، زورگیری، جعل و فروش اسکناس تقلبی و قاچاق موادمخدر فعالیت می‌کردند، در پی چند عملیات‌ جداگانه از سوی پلیس کرج دستگیر شدند

خبراقتصادی:سرهنگ سیدحسین سیدحقیقی، فرمانده انتظامی شهرستان کرج از دستگیری ۲۰ عضو یک باند تبهکاری خبرداد و در جمع خبرنگاران گفت: رسیدگی به این پرونده چهاردم مهر امسال در پی تماس فردی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر این‌که دو سرنشین یک خودروی سواری در خیابان گلستان کوی کارمندان قصد سرقت یک خودروی پژو را دارند، در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با اعزام ماموران کلانتری ۳۱ به محل اتفاق، معلوم شد سارقان وقتی متوجه شده‌اند یکی از همسایه‌ها به نقشه دزدی‌شان پی برده، از سرقت خودرو منصرف شده و پیش از حضور ماموران در حالی که در خودرو را نیز تخریب کرده بودند، متواری شده‌اند.

در ادامه با توجه به این‌که یکی از همسایه‌ها شماره پلاک خودروی سارقان فراری را به خاطر سپرده بود، با استعلام از پلیس راهنمایی و رانندگی، هویت صاحب خودرو را شناسایی و او به مرکز پلیس احضار شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج یادآور شد: صاحب خودرو در تحقیقات عنوان کرد خودرو در اختیار فرزندش بوده و او نیز چند روزی آن را به دو نفر از دوستانش امانت داده و از این‌که آنها با خودرویش مرتکب جرمی شده باشند، بی‌خبر است.

سیدحقیقی خاطرنشان کرد: در حالی که جستجو برای دستگیری این دو متهم ادامه داشت، ماموران که احتمال می‌دادند متهمان فراری، سابقه‌دار و از اعضای یک باند حرفه‌ای می باشند، به بررسی بانک اطلاعاتی مجرمان در پلیس آگاهی استان البرز پرداختند و با شناسایی اشخاص سابقه‌داری که بتازگی از زندان آزاد شده بودند، آنها را به طور نامحسوس زیرنظر گرفتند تا این‌که متوجه شدند همان دو متهمی که پلیس در تعقیبشان است ، چندی پیش از زندان آزاد شده و با اشخاص سابقه‌دار دیگری که در زمینه سرقت، شرارت و قاچاق موادمخدر فعالیت دارند، در ارتباط می باشند.

دستگیری ۹ عضو باند تبهکاری

وی افزود: در ادامه پاتوق‌های احتمالی این دو متهم زیرنظر گرفته شد تا این که چند روز بعد مخفیگاه آنها در منطقه محمدشهر شناسایی شد و کارآگاهان با هماهنگی قضایی هر دو متهم را همراه شش مرد و یک زن جوان دستگیر کردند. از مخفیگاه متهمان نیز یک قبضه شمشیر، سه قبضه قمه، مقداری موادمخدر، تعدادی گوشی مسروقه، یک عدد افشانه، تعدادی اسکناس جعلی ده هزار تومانی و لوازم مسروقه خودرو کشف و ضبط شد. دو دستگاه خودروی پراید مسروقه نیز توقیف و به پارکینگ پلیس منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج یادآور شد: پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی، بررسی سوابق کیفری آنها نشان می‌داد هرکدام چند سابقه کیفری در زمینه سرقت، زورگیری، شرارت، جعل اسکناس و خرید و فروش موادمخدر داشته و بار‌ها به زندان افتاده و همه آنها چندی پیش از زندان آزاد شده‌اند و دختر جوانی که همراه آنها دستگیر شده، یک دختر فراری از خانه و معتاد شیشه‌ای است.

وی افزود: در تحقیق از متهمان معلوم شد آنها انواع خودرو‌ها را که در محله‌های خلوت پارک یا فاقد تجهیزات ایمنی بوده شناسایی و شبانه سرقت می‌کردند و برای این‌که کسی به آنها ظنین نشود، این دختر و دختر معتاد دیگری را که با آنها همدست بوده و اکنون فراری است، با خود همراه می‌کردند.

دختر فراری، رانندگان را به دام می‌انداخت

سیدحقیقی تصریح کرد: در حالی که تحقیق از متهمان ادامه داشت دختری که عضو این باند بود، راز تبهکاری‌های دیگر همدستانش را فاش کرد.

در تحقیق از او معلوم شد، در پی اختلاف‌هایی که با خانواده‌اش داشته، از خانه فرار کرده و در دام اعتیاد گرفتار شده و ماده مخدر شیشه مصرف می‌کرده تا این که برای تامین هزینه زندگی و اعتیادش با یکی از اعضای باند که سابقه‌دار است، آشنا شده و با آنها در دزدی‌ها همکاری کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج افزود: این دختر و دختر دیگری که او نیز معتاد و اسیر این باند شده، به دستور دو سرکرده باند به عنوان طعمه سر راه رانندگان خودروهای مدل بالا قرار می‌گرفتند و پس از طرح دوستی با رانندگان، آنها را به خارج از شهر منتقل کرده و دیگر اعضای باند نیز با چند خودرو به محل‌ قرارشان رفته و راه خودروی رانندگان را سد می‌کردند.

تهدید به مرگ رانندگان و خانواده‌هایشان

وی گفت: سارقان، رانندگان را بشدت کتک می‌زدند و پول، اموال و خودروهایشان را سرقت و مالباخته‌ها را تهدید می‌کردند اگر از آنها شکایت کنند به خانواده‌هایشان آسیب می‌رسانند و حتی تعدادی از مالباخته‌ها و خانواده‌هایشان را به مرگ تهدید کرده بودند.

سیدحقیقی افزود: دیگر اعضای باند نیز به جرایم خود اعتراف و عنوان کردند بعضی از اموال مسروقه را در پاتوق دیگرشان در حسین‌آباد مهرشهر نگهداری می‌کنند. به این ترتیب، کارآگاهان پلیس آگاهی چند روز پیش در قالب چند گروه عملیاتی به این محل اعزام شده و دو زن و سه مرد را دستگیر و بخشی از اموال مسروقه را نیز در آنجا کشف و ضبط کردند.

وی یادآور شد: این اشخاص نیز به جرایمشان اعتراف کردند و معلوم شد یکی از دو زن بازداشت شده که یک دختر فراری و معتاد بوده، در زورگیری و سرقت از رانندگان خودروهای مدل بالا نقش داشته است.در همین ارتباط یک خریدار اموال مسروقه نیز در یکی از محله‌های کرج دستگیر و بخشی از اموال دزدی از مخفیگاهش کشف و ضبط شد.

ردپای دالتون در باند سرقت

سیدحقیقی خاطرنشان کرد: ماموران اطلاع یافتند، یک تبهکار حرفه‌ای به نام مجتبی که همراه برادرانش فعالیت‌های مجرمانه داشته و در باند معروف به دالتون‌ها نیز فعالیت داشته و تحت تعقیب پلیس و مراجع قضایی بوده، یکی از اعضای فراری این باند است. به این ترتیب وی نیز دستگیر و از مخفیگاهش اسکناس‌های جعلی ده هزار تومانی و لوازم مسروقه خودرو کشف و ضبط شد.

دستگیری ۵ متهم دیگر

فرمانده انتظامی شهرستان کرج افزود: علاوه بر مجتبی، چهار مرد و یک زن دیگر نیز با این باند همکاری دارند که با شناسایی پاتوق این اشخاص، آنها نیز دو روز پیش یکی پس از دیگری دستگیر شدند و به جرایمشان اعتراف کردند. از مخفیگاه این اشخاص نیز یک قبضه سلاح شکاری، مقادیری اموال مسروقه و یک خودروی پرشیا کشف و ضبط شد.

وی یادآور شد: با دستگیری اعضای این باند تاکنون ۵۰ نفر به مرکز پلیس مراجعه و از متهمان به اتهام سرقت و زورگیری شکایت کرده‌اند. با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد. اشخاصی که در دام اعضای این باند تبهکاری گرفتار شده‌اند، می‌توانند برای شکایت از آنان به پلیس آگاهی یا دادسرای کرج مراجعه کنند


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.