دست دولت در اعمال سیاست‌های انبساطی و انقباضی باز نیست/خوددراری از اظهار نظرهای غیر کارشناسی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: اگر پایه‌های مالیاتی را گسترش نیابد درآمدهای مالیاتی مورد نظر دولت طبق بودجه سال ۹۳ محقق نمی‌شود.

 حریری نایب رئیس اتاق ایران و چین و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اتاق تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به شرایط رکود تورمی در کشور یکی از راه‌های افزایش درآمد دولت بهبود و توسعه منابع مالیاتی است.
 
وی افزود: چنانچه پایه‌های مالیاتی را گسترش ندهیم، افزایش درآمدهای مالیاتی دولت طبق بودجه سال ۹۳ تحتقق نمی‌یابد. 

وی با اشاره به بودجه سال ۹۳ اظهار داشت: از آنجایی که در شرایط رکود تورمی هستیم نوشتن و تدوین بودجه برای سال ۹۳ به هیچ وجه کار آسانی نیست و در این زمینه باید از اظهارنظرهای غیرکار‌شناسی در خصوص بودجه ۹۳ اجتناب کنیم. 

وی افزود: از آنجایی که اولویت بودجه سال ۹۳ کاهش نرخ تورم است. بنابراین از دید فعالان اقتصادی شاکله این بودجه نویسی و بودجه ریزی کاملا صحیح است. 

حریری با تأکید براینکه بایستی تورم بالای ۴۰ درصد در کشور کاهش یابد اظهار داشت: با توجه به اینکه در کنار تورم بالای ۴۰ درصد با رشد منفی ۵. ۸ اقتصادی نیز روبرو هستیم بنابراین دست دولت به طور کامل در اعمال سیاست‌های انبساطی و انقباضی باز نیست. 

وی افزود: با توجه به این شرایط (رکود تورمی) اولویت دولت یازدهم برای کاهش نرخ تورم بسیار درست و منطقی است و امیدواریم دولت فعلی بتواند به این اولویت جامعه عمل بپوشاند. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.