دشمنان با اشغالگری افغانستان به قاچاق مواد مخدر روی آورده اند

هم اکنون با هدفمند کردن یارانه ها روزانه یک میلیون لیتر سوخت از کشور قاچاق می شود.

اسماعیل احمدی مقدم صبح چهارشنبه در رزمایش دریایی والفجر که در آبهای استان هرمزگان برگزار شد اظهار داشت: این رزمایش علاوه بر حفظ آمادگی نیروها دارای اهمیت ویژه ای از جمله تحقق شعار امسال است. امسال نیروهای انتظامی و مرزبانی با اراده قوی و تقویت جهشی یگان های دریابانی امنیت مناطق جنوبی را تامین می کند.

پایگاه خبری افق:وی، مواد مخدر را یکی از تهدیدات مهم کشور برشمرد و افزود: دشمنان با اشغالگری افغانستان به گسترش تولید و قاچاق مواد مخدر روی آورده اند و با حضور نیروهای اشغالگر میزان تولید مواد مخدر ۴۰ برابر افزایش یافت. البته با توجه به انسداد مرز و گامهای بلندی که در شرق کشور برداشته شد شاهد تغییر ترانزیت مواد مخدر به سمت دریاها بودیم که میزان کشفیات استانهای جنوبی کشور به ویژه هرمزگان و فارس نیز این موضوع را تایید می کند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: امروز نا امنی محدود به جاسوسی، تروریست و خرابکاری و ساماندهی نیروهای شرور بر مدار مواد مخدر نیست. امروزه با حضور همه نهادها در منطقه شرق شاهد تنگ شدن عرصه بر روی قاچاقچیان هستیم ضمن اینکه این منطقه با ناامنی وداع کرده و جهاد سازندگی وارد منطقه و مشغول توسعه است. چیزی نمانده است تا رونق شرق کشور را شاهد باشیم.

وی با اشاره به پدیده قاچاق تاکید کرد: اگر چه قاچاق منافع زودگذری را برای ساحل نشینان دارد اما تمامی سودها برای افراد قاچاقچی است. این امر هم تولید را به خطر می اندازد و هم نیروهای فعال را منفعل می کند.

احمدی مقدم با انتقاد از ورود کالاهای نامرغوب داخلی گفت: متاسفانه ورود کالاهای نامرغوب خارجی از یک سو و خروج بی رویه مواد سوختی و غذایی از کشور باعث ضربه زدن به بازار شده است.

وی با اشاره به نقش دولت در توسعه مناطق ساحلی و مرزی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دولت کمر همت به توسعه این مناطق بسته است و پروژه های ملی در این مناطق به بهره برداری می رسد. اما متاسفانه در این استان حتی صیادانی از کشورهای دور دست نیز به صیادی مشغول هستند. یکی دیگر از مشکلات این استان نداشتن متخصص ها در حوزه های نفت و گاز است به صورتیکه بسیاری از متخصصان صنایع پتروشیمی و گاز از سایر استانها به این استان می آیند. باید بدانیم که اگر رفاه و امنیت می خواهیم باید جلوی فعالیت های غیر قانونی را بگیریم.

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه برخی از کشورهای غربی در تلاش برای به هم زدن روابط ایران با همسایگان جنوبی هستند، افزود: دشمن تلاش می کند تا امنیت مشترک ایران و کشورهای جنوبی خلیج فارس را به مخاطره بیندازد اما به کشورهای عربی توصیه می کنیم که حق همسایگی را به جا آورده و تحریک نشوند. ایران با ثبات و قدرتمند برای آنها تهدید نیست و یک فرصت محسوب می شود.

احمدی مقدم با اعلام اینکه با تقویت دریابانی باید تهدیدات را خنثی کرد، افزود: فارغ از مشکلات بوجود آمده هم اکنون با روسای پلیس همسایه رابطه های خوبی داریم و همه آنها اذعان دارند که قاچاق انسان و مواد مخدر در سالهای اخیر به سمت این کشورها بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته و تهدیدی از سمت ما متوجه آنها نیست. مایه اساسی فتنه بیگانگانی هستند که در خلیج فارس دنبال منافعشان هستند البته هر ابرقدرتی که از این منطقه خارج شد دوران زوالش فرا می رسد.

وی با اعلام اینکه ۲ هزار کیلومتر مرز آبی در جنوب کشور داریم، گفت: به دلیل جنگ و وجود ناامنی ها نتوانستیم سرمایه گذاری خوبی در بحث تامین امنیت مرزها داشته باشیم اما با هماهنگی در کنار ارتش و سپاه توان ما طی یک سال آینده دو برابر می شود. اگر به ۶ سال قبل برگردیم نا امنی ها، قتل و راه بندانهای زیادی در این منطقه رخ می داد اما امروز دیگر شاهد این مشکلات نیستیم.

احمدی مقدم با اعلام اینکه پلیس با فعالیتهای غیر قانونی و قاچاق کالا برخورد جدی می کند، افزود: عزم نیروهای پلیس برای برخورد با قاچاق کالا، ناامنی، تجاوز مرزی جدی است و چشم بینای مرزبان ها همیشه مراقب اوضاع است.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه هر چه در مرزها سرمایه گذاری کنیم امنیت داخل کشور بیشتر می شود، گفت: قبل از هدفمندی یارانه ها میزان قاچاق سوخت ۲۰ میلیون لیتر بود که سالانه میلیون ها دلار ارز از خارج از کشور خارج می کرد. اگر همان دلارها را بین ساحل نشینان تقسیم می کردیم آنها بی نیاز می شدند. البته امروز نیز روزانه یک میلیون لیتر سوخت از کشور قاچاق می شود.

کلیدواژه ها:

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.