دل کاپریو در مورد زنان ایرانی چه می گوید

همسر سفیر بولیوی با اشاره به جایگاه و مقام زنان در کشور جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی برای زنان ارزش و مقام خاصی قائل است و زن ایرانی از آزادی های بیشتر برخوردار است.

دل کاپریو همسر سفیر بولیوی که در شانزدهیمن اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران حضور داشت در گفت و گو با خبرنگار بولتن نیوز، با بیان اینکه با خلقیات و خصوصیات جامعه ایرانی آشنایی دارد، گفت: زنان ایرانی دارای ارزش و جایگاه خاصی در جامعه ایران هستند.

وی ضمن باهوش توصیف کردن زنان ایرانی خاطر نشان کرد: زنان ایرانی در نزد مردان خود دارای ارزش و جایگاه خاصی هستند و زن ایرانی در مقایسه با زن عرب از آزادی بیشتری برخوردار است.

وی تاکید کرد: زنان در جامعه ایران مرکز کانون خانواده محسوب شده و علاوه بر خانواده در اجتماع نیز دارای ارزش و احترام خاصی هستند.


همسر سفیر بولیوی در تهران افزود: زنان در جامعه ایرانی حتی به مقام وزارت و نمایندگی هم می رسند و این نشان می دهد که جامعه ایرانی به شأن و مقام زن احترام می گذارد.

کاپریو تاکید کرد: آن خشونت و بد رفتاری هایی که نسبت به زنان در جوامع دیگر وجود دارد در ایران نیست. و به نظر من زن ایرانی بسیار خوشحال و خوشبخت است.

وی خاطر نشان کرد: زنان حتی در رشته های مختلف علوم، همپای مردان وارد سطوح عالی علمی می شوند.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.