دماسنج بازار سرمایه در مسیر ثبت رکورد جدید قرار گرفت

126[1].jpg

در جریان معاملات امروز بورس تهران از شدت رشد بورس در روزهای گذشته کاسته شد و دماسنج بازار سرمایه رشد آرام و منطقی خود را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شاخص بورس تهران که سه روز طوفانی را در هفته گذشته تجربه کرده و بیش از هزار واحد رشد کرده بود، در جریان معاملات اولین روز هفته از رفتار هیجانی خود کاست و در مسیر رشد آرام قرار گرفت.

به این ترتیب در معاملات روز شنبه افزایش قیمت شرکت‌های فولادی، معدنی و پتروشیمی مانند هفته گذشته موجب ادامه رشد شاخص و نزدیک شدن آن به کانال ۲۶ هزار واحدی شد.

بر این اساس شرکت‌های ملی مس، فولاد خوزستان، گل گهر، ایران خودرو، چادرملو، پتروشیمی فن آوران و پتروشیمی کرمانشاه موجب افزایش ۱۳۲ واحدی دماسنج بازار سرمایه شدند در این میان شرکتهای سایپا و پالایشگاه تبریز مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

همچنین امروز آمار داد و ستد سهام در بورس مطلوب بود به طوری که ۳۹۵ میلیون سهم به ارزش هزار و ۳۶۴ میلیارد و ۱۲۸ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه با افزایش رو به رو شد و به ۱۱۶ هزار میلیارد تومان رسید.

به این ترتیب بورس تهران در حالی مسیر صعود را طی می کند که با مرز ۲۶ هزار واحد فاصله‌ای نداشته و در صورت منتشر نشدن اخبار منفی به راحتی می تواند در هفته جاری وارد این کانال شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.