دوئل ۷ و ۸ بازی را می سازد/ فرهاد یا مجتبی ؛ استقلال یا سپاهان؟

اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش > لیگ برتر – دوئل مجتبی جباری و فرهاد مجیدی ، اینجاست که نبض بازی استقلال و سپاهان را تشکیل می دهد.

علی بنی شیخ الاسلامی : ریتمی داریم در موسیقی به نام شش و هشت. در این ریتم ضرب آهنگ ها شاد است و به سرعت نواخته می گردد بطوریکه شنونده به وجد می آید، اما هیجان فقط در موسیقی نیست در فوتبال هم هست. وقی دو تیم با ریتم تعریف شده توسط coach به دروازه یکدیگر حمله می کنند و خروجی کار می گردد گل تماشاگران به وجد می آیند و به هوا می پرند و از فرط شادی چنان فغانی سر می دهند که شاید صدایشان به آسمان هم برسد.
دیدار استقلال – سپاهان یکی از دیدارهایی است که می توان ریتم شش و هشت را در آن دید. آنهم با بازیکنان شماره ۷ و ۸٫ فرهاد و مجتبی که فصل قبل در کنار هم بازی می کردند در این بازی رودروی هم می ایستند. یک لحظه فرصت برای فرهاد کافی است تا دروازه سپاهان را باز کند و مجتبی هم کمترین روزنه ای پیدا کند، پاس گل می دهد.
استقلال – سپاهان، دوئل شاگرد زرنگ هاست. نبرد مدعیان قهرمانی آنهم در استارت بازی ها. این فصل هر چه دیدارهای مهم است در هفته های ابتدایی رقم خورده. نبرد پرسپولیس- تراکتورسازی و سپاهان- فولاد در هفته اول و این هفته هم پیکار استقلال – سپاهان. این بازی، بازی ۶ امتیازی است چرا که تیم برنده علاوه بر دست یابی به سه امتیاز حریف را از رسیدن به این مهم باز می دارد. جنگ مدعیان قهرمانی در یکی از شب های تابستان.
استقلال فشرده بازی می کند. یا به عبارتی نزدیک به هم. این سبب دارد. میانگین سنی این تیم بالاست و اگر بخواهد باز بازی کند فضا را می دهد به حریف. طبیعتا وقتی حریف صاحب فضا شود توپ را هم می گیرد. بنابراین بهترین راه فشرده بازی کردن است. این شیوه به استقلال در بازی منطقه ای کمک می کند، هم چنین شرایط را برای حریف سخت خواهد کرد. تیمی که فشرده و بسته بازی می کند این قابلیت را پیدا می کند پرس پیاده کند یا به عبارتی بخت توپ گیری خود را بالا ببرد. البته سپاهان در نقطه مقابل برنامه دارد که یکی از آنها می تواند دادن پاس های بلند برای شکستن این فضا باشد. این پاس ها زمانی خطرناک می گردد که خط دفاعی استقلال بخواهد در حمله خط هافبک را پوشش دهد. برای مجتبی جباری فقط یک لحظه کافی است تا با پاس های غافلگیرکننده مهاجمان سرعتی سپاهان را با سید مهدی رحمتی روبرو کند…
مهار مجتبی یکی از برنامه های استقلال است. در آنسوی میدان سپاهان نیز «تز» هایی برای از کارانداختن فرهاد مجیدی دارد. این دو برنامه فرصت را به بازیکنان سایه می دهد تا خود را مرد پیروز این میدان معرفی کنند. این اتفاق در بازی پرسپولیس – تراکتورسازی رخ داد. علی کریمی به خوبی مهار شد اما هم تیمی های او از حرکت ایستادند و باز هم چشم انتظار علی کریمی بودند. این اگر از سوی بازیکنان استقلال و سپاهان تکرار شود هم فرهاد و مجتبی کارایی خود را از دست خواهند داد و هم اینکه دو تیم در رسیدن به هدف باز می مانند. نوبت این است بازیکنان در سایه به خویش اتکاء کنند.
استقلال – سپاهان می بایست تبدیل به یکی از زیباترین بازی های فصل شود و این زیبایی می تواند نتیجه را در خود گم کند…

۴۱۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.