دورخیز تلویزیون برای جشن سالگرد انقلاب

به گزارش ممتازنیوز به نقل از جام جم آنلاین

جام جم آنلاین: شبکه‌های مختلف سیما، سریال‌های متنوعی را با مضمون مرور اتفات تاریخی ایران معاصر برای پخش در دهه فجر تدارک دیده‌اند. این مجموعه‌های تلویزیونی هر کدام بخشی از مقاطع تاریخی و اجتماعی ایران را روایت می‌کنند و در ایام جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی به صورت شبانه روانه آنتن شبکه‌های سیما می‌شوند.

شبکه یک در این ایام سریال «خاطرات مرد ناتمام» به کارگردانی صادق کرمیار را تقدیم علاقه مندان می‌کند.

شبکه دو سریال «روح‌الله» به کارگردانی راما قویدل را برای مخاطبانش در نظر گرفته و شبکه سه نیز با سریال «پروانه» ساخته جلیل سامان به استقبال این جشن ملی می‌رود.

مرور تاریخ از نگاه یک داروساز

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «خاطرات مرد ناتمام» ۲۴ بهمن سال گذشته آغاز شد و مرداد سال ۹۱ به پایان رسید. تدوین تصاویر هم‌اکنون توسط حسین غضنفری در حال انجام است و ساخت موسیقی مجموعه به بهزاد عبدی سپرده شده که در اکراین ضبط خواهد شد.

این مجموعه روایت دوران طلایی حضور آیت‌الله کاشانی و دکتر مصدق در سیاست و اتفاقات ناگوار منتهی به کودتای بیست و هشتم مرداد است.

داستان این مجموعه درباره جوانی به نام همایون پورسیناست که قصد سفر به خارج از کشور را دارد و در این حین، خاطرات پدربزرگش را که به تازگی فوت کرده و او نیز همایون نام داشت می‌خواند. همایون، پدربزرگ او که در فرانسه داروسازی خوانده و به ایران بازگشته، درصدد تاسیس لابراتوار است؛ اما سفارت انگلیس و شهربانی و دیگران سنگ‌اندازی می‌کنند و…

«خاطرات مرد ناتمام» در گونه تاریخی و اجتماعی به سفارش شبکه اول سیما تهیه و تولید شده است.

نقش میرزا را محمود پاک‌نیت و نقش پسرش همایون (دکتر داروساز) را امین زندگانی بازی می‌کند. سروش صحت در نقش یک روزنامه‌نگار جلوی دوربین رفته و محمدرضا داوودنژاد نقش یک قهوه‌خانه دار به نام رضا طلا را بازی می‌کند.

مهرداد ضیایی، مهوش صبرکن، داوود فتحعلی بیگی، سیامک صفری، شهزاد صفوی، مجید سعیدی، امیرحسین مدرس، مهشیدحبیبی، آزاده شمس، وحید حیدری و صفر کشکولی از دیگر بازیگران این مجموعه هستند.

خاطرات اطرافیان حضرت امام و حوادث سال ۵۴

شبکه دو برای دهه فجر امسال سریـال «روح‌الله» به کارگردانی راما قویدل را در نظر گرفته است. این سریال همان‌طور که از نامش پیداست به روایت مقاطعی از زندگی بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) می‌پردازد. به گزارش روابط عمومی شبکه دو، فیلمنامه سریال به قلم سعید نعمت‌الله و بر اساس خاطرات اطرافیان و دوستان و آشنایان امام نوشته شده است.

محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده سریال‌های «فاصله‌ها» و «وضعیت سفید» تهیه این مجموعه تلویزیونی را به عهده گرفته و کار بزودی وارد مرحله پیش‌تولید خواهد شد.

«پروانه» شبکه سه در جشن انقلاب

شبکه سه ساخت سریال مناسبتی دهه فجر را به کارگردانی سپرده که مجموعه موفق «ارمغان تاریکی» را در کارنامه دارد. جلیل سامان در سریال جدیدش که «پروانه» نام دارد اتفاقات سیاسی و اجتماعی سال ۱۳۵۴ را بازگو می‌کند.

قصه این مجموعه به مبارزات قبل از انقلاب می‌پردازد که گروه‌های مختلف در آن حضور داشتند. پروانه و امیر شخصیت‌های اصلی قصه مجموعه تلویزیونی «پروانه» هستند. امیر از مبارزان انقلابی است و پروانه شرایط خاصی دارد. یکی از گروه‌های تروریستی وابسته به مجاهدین خلق طرح ریزی ماموریت‌های مختلفی را انجام می‌دهد. در خلال این داستان عملکرد منافقین (گروه مجاهدین خلق) بررسی می‌شود و…

حامد کمیلی، فرشید نوابی، مهدی سلوکی، شهرام عبدلی و الهام چرخنده از بازیگرانی هستند که تا کنون حضورشان در این سریال قطعی شده است. پروانه در ۱۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی منصور سهراب‌پور برای گروه فیلم و سریال شبکه سه تولید می‌شود. این مجموعه یک ماه پیش در تهران کلید خورد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.