دوهزار تن مرغ در ماه رمضان وارد بازار هرمزگان می‌شود/


دوهزار تن مرغ در ماه رمضان وارد بازار هرمزگان می‌شود/

۱۲:۳۳ (یکشنبه ۱ مرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

استاندار هرمزگان گفت: مجموع محاسبات در تولید، واردات و سهمیه گرفته شده مرغ استان به میزان دوهزار تن است که به تدریج در ماه مبارک رمضان به بازار وارد می شود.

 ابراهیم عزیزی پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شایعات در بازار مرغ موجب ایجاد ولع شده است، اظهار داشت: تحریم یک واقعیت است و مسلما فشاری را به بازار تحمیل می کند اما شایعات و بزرگنمایی ها ضربات بزرگتری به بازار و اقتصاد وارد می کنند.

وی اضافه کرد: دشمن به دنبال غیرعادی جلوه دادن شرایط عمومی کشور و ایجاد یک وضعیت بحرانی است و برخی نیز با ریختن آب به آسیاب دشمن به این امر یاری می کنند اما باید مواظب باشیم و مردم با بصیرت و آگاهی و دیدگاه وسیع به مسائل بنگرند.

وی گفت: یکی از دلایل گرانی و نبود مرغ کاهش دان مرغ در مرغداری های استان بود که با تهیه ۵۰ تن دان مرغ این نیاز را برطرف کردیم.

وی گفت: برای ماه مبارک رمضان در مرغداری های هرمزگان یک میلیون و ۲۲ هزار قطعه جوجه ریزی شده که هزار و ۶۵۰ تن مرغ از آن بیرون می آید و با اضافه کردن ۳۰۰ تن سهمیه و ۸۷ تن واردات در این زمینه به بیش از دو هزار تن می رسد.

عزیزی عنوان کرد: مرغ تولیدی و وارداتی به استان به صورت تدریجی به بازار تزریق می شود و در صورت نیاز هم افزایش می یابد تا این ولع کاذب در بازار فروکش کند.

خروج مرغ از استان ممنوع است

استاندار هرمزگان با اعلام ممنوعیت خروج مرغ از استان بیان داشت: هر شخصی که قصد خارج کردن مرغ را از هرمزگان به استانهای هم جوار داشته باشد خودرو و بار آن توقیف می شود.

وی ادامه داد: در مقاطعی به علت گرانی ۲۰۰ تومانی مرغ در استان های همجوار عده ای سودجو اقدام به حمل و نقل و کاهش مرغ در بازار هرمزگان شدند که این اجازه را تحت هیچ شرایطی نخواهیم داد.

عزیزی اضافه کرد: تمام حلقه های منتهی به بازار مرغ را در استان هرمزگان به هم متصل نموده ایم تا در این رابطه پیش بینی ها و پیشگیری ها لازم انجام گیرد.

.

.

.

..

.

مهر


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.