دو انبار یک کارخانه داروسازی در آتش سوخت

حادثه > داخلی
در یک آتش سوزی گسترده و بزرگ که مقارن ظهر امروز در کیلومتر ۱۰ جاده مخصوص کرج، شهرک استقلال اتفاق افتاد، دو انبار بزرگ دارو و مواد شیمیایی یک کارخانه داروسازی طعمه شعله های آتش شد و خسارت سنگینی ببار آورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ۱۲۵، به دنبال اعلام وقوع این حادثه در ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه امروز به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تهران، ستاد فرماندهی این سازمان با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های ۲۰، ۴۵، ۵۹، ۴۴، ۱۶، ۷۷ و ۸۷ و هم چنین گروه هذمت ویژه مقابله با حوادث شیمیایی، ۷ دستگاه تانکر آب و ۷ دستگاه خودروی فوماتیک سازمان آتش نشانی تهران را روانه محل حادثه کرد.

سعید علیزاده معاون عملیات منطقه ۴ سازمان آتش نشانی تهران که در محل حضور داشت، در این باره گفت: به دلیل پیوستگی سوله ها با یکدیگر و مملو بودن این انبارها از اجناس مواد شیمیایی به ویژه مایعات قابل اشتعال فراوان مانند الکل، آتش سوزی به سرعت گسترش یافت.

وی افزود: هنگام رسیدن آتش نشانان به محل حادثه، اجناس داخل محوطه و هم چنین داخل سوله ها که تا سقف آن به ارتفاع بیش از ۱۰ متر چیده شده بود کاملا شعله ور بودند و هر آن نیز به خاطر وجود مواد سریع الاشتعال زیاد در محل احتمال می رفت به انبارهای دیگر سرایت کند که خوشبختانه با تلاش نیروهای آتش نشانی از انتقال حرارت و آتش به انبارهای مجاور جلوگیری شد.

علیزاده ادامه داد: در جریان این حادثه دو سوله بزرگ کاملا دچار آتش سوزی شد که به سرعت توسط آتش نشانان خاموش شد.

معاون عملیات منطقه ۴ آتش نشانی تصریح کرد: تلاش آتش نشانان واقعا در جلوگیری از گسترش آتش سوزی بسیار ایثارگرانه و چشمگیر بود به طوری که با سعی زیاد توانستند با محاصره این انبارها، آتش سوزی را کاملا مهار و خاموش کنند و اجازه ندادند آتش به دیگر انبارهای مجاور که مملو از مواد دارویی و شیمیایی بود سرایت کند.

علیزاده با اعلام اینکه دراین حادثه به هیچ کس صدمات جانی نرسیده است، در مورد میزان خسارت وارده و علت وقوع این آتش سوزی اظهار داشت: با توجه به گستردگی این آتش سوزی و فراوانی اجناس سوخته شده، گروهی از کارشناسان آتش نشانی پس از لکه گیری کامل این آتش سوزی کار خود را برای بررسی علت بروز این حادثه و نیز برآورد خسارت وارده آغاز کردند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.