دو تن از خطرناکترین اعضای اتا دستگیر شدند

منابع وزارت کشور اسپانیا روز جمعه تصریح کردند که این دو تن از سوی دادگاه ملی‌ این کشور تحت پیگرد بودند و لرین سانچز در لیست بیشترین افراد تحت پیگرد قانونی‌ قرار داشت. آنتونیو ترویتینیو نیز تاریخه درازی به عنوان عضو فرماندهی مادرید در باند اتا دارد و مسوول ۲۲ اقدام انتحاری تروریستی از جمله حمله انتحاری به یک فروشگاه و کشته شدن ۱۰ پلیس مدنی در دهه ۸۰ میلادی است که در سال گذشته پس از ۲۴ سال حبس به دلیل اشتباه دادگاه آزاد شد.

در این راستا ، ترویتینیو به دلیل ۲۲ اقدام تروریستی به ۲۷۰۰ سال زندان محکوم شده بود و آزادی او برای سال ۲۰۱۷ میلادی پیش بینی‌ شد اما اشتباه در محاسبات دادگاه ملی‌ مبنی بر مدت زمانی که باید در زندان حبس می‌ بود باعث شد که وی سال گذشته آزاد شود و بلافاصله فرار کند و دادگاه پس از یک هفته و پی بردن به اشتباه خود دستور پیگرد قانونی‌ او را صادر کرد.

ایگناسیو لرین سانچز تروریست دیگر دستگیر شده پس از متلاشی شدن فرماندهی ‘دونوستی’ اتا که در کنار برادرش ‘خوسه آنخل’ یکی‌ از سردسته های این فرماندهی بود در سال ۲۰۰۷ میلادی فرار کرد و تحت پیگرد قانونی‌ قرار داشت .

با دو مورد دستگیری جدید، نیروهای امنیتی در مجموع در یک هفته اخیر پنج تروریست را در اسپانیا ، فرانسه و انگلیس دستگیر کرده اند.

اروپام.**۱۲۳۴**۱۷۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۵۷۹۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.