جزئیات زلزله امروز اهواز و خوزستان

ساعت ۱۱:۰۲ امروز دوشنبه ۱۷/۰۴/۹۷ زلزله ای به بزرگی ۵٫۸ ریشتر اهواز و سایر شهرهای استان خوزستان را لرزاند. پس از زلزله امروز، تا این لحظه ۵ پس لرزه با بزرگی ۴ تا ۵ ریشتر در خوزستان به وقوع پیوسته است.

زلزله امروز در اهواز و خوزستان

به گزارش ممتازنیوز، زلزله امروز خوزستان در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه در ۱۸ کیلومتری مسجد سلیمان و تقریبا ۱۰۰ کیلومتری اهواز و در عمق ۱۷ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

شایان ذکر است زلزله امروز اهواز و سایر شهرهای استان خوزستان را نیز لرزاند.

تعدادی از مردم اهواز برای احتیاط از وقوع زلزله های بعدی به مقابل خانه های خود در کوچه و خیابان های سطح شهر آمدند.

فیلم زلزله امروز خوزستان

در زیر فیلم ارسالی از مناطق زلزله زده خوزستان را مشاهده مینمایید.

فرماندار مسجدسلیمان تعداد زخمی‌های زلزل زلزله امروز خوزستان را تاکنون ۲۰ نفر اعلام کرده است ، اما طبق اطلاعات ارسال شده بیشترین خسارات و خرابی منازل در منطقه گلگیر خوزستان به وقوع پیوسته است.

http://easycaptures.com/fs/uploaded/1289/1579313903.jpg

این خبر در حال بروزرسانی است . . .

زلزله اهواز
خبر فوری: زلزله های امروز ایران بر اساس گزارش سازمان لرزه نگاری آمریکا

معاون آموزشی موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی خوزستان: زمین‌لرزه‌هایی که در خوزستان رخ می‌دهند جای نگرانی ندارند.

وی گفت: امروز بازار شایعه داغ است و خواهشندم مردم از کسانی اطلاعات بگیرند که به مهندسی زلزله آشنایی دارند. زلزله امروز اهواز نمی‌توانند به عنوان یک موضوع بحرانی مورد توجه باشد.

قسمت شمالی خوزستان بر روی ضلع جنوبی گسل صفحه ایران قرار گرفته است که این گسل از شهرستان ایذه تا مسجد سلیمان امتداد دارد و پر خطر ترین و بحرانی نقطه استان و حتی ایران را از نظر زلزله تشکیل می دهد.

گسل های اهواز و خوزستان

شهرهای اهواز، شوشتر، رامهرمز نیز بر روی گسلهای فرعی صفحه مجاور ایران قرار گرفته اند که این گسلهای فرعی در زمانی کمتر از صد هزار سال قبل در محدوده اهواز، یک دوره شدید فعالیت را پشت سر گذاشته اند که نتیجه آن یک شکست و جدا شدگی در گسل واقع در امانیه بوده است و گسل دیگر واقع در شهر اهواز که از مسیر سپیدار تا پل هفتم امتداد دارد نیز در سالهای قبل تکانهای به شهر وارد کرده ولی انرژی لازم برای بروز یک زلزله مخرب توسط این گسلها فعلا وجود نداشته و ممکن است تا ده ها و صدها سال آینده نیز وجود نداشته باشد.

همچنین شهرهای غربی و جنوبی مانند دشت آزادگان، خرمشهر، آبادان ، شادگان را نیز خطر زلزله تهدید نمی کند.

بر این اساس باید مسئولین امر ضمن توجه اساسی به بحث خطرات ناشی از زلزله در شهرهایی مانند ایذه، هفتگل، باغملک ، مسجد سلیمان و لالی برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی ضمن تشکیل ستادهای بحران، توجه خاصی به مقاوم سازی و اقدام پیشگیرانه و بررسی شرایط پس از زلزله اقدامات خاصی به عمل آورند.

تا این لحظه ۷نظر ثبت شده
  1. دزفول:

    امروز از اول ماه رمضان۹۷تا حالا ۱۸بار لرزیدیم دیگه چی، اسم زلزله رو بد نام کنید موشک امتحان نکنید زلزله نمیاد اب های زیر زمینی خوزستان رو نبری زلزله نمیاد چطور نگران نباشیم چون اخیراا زلزله میاد دیگه زلزله نیست چون وقتی زلزله میاد جدیدان چراغا خونه نمی شکنن

  2. یه بنده خدا:

    کی نسل شما منقرض میشه ایشالله
    یه نگاه به امار زلزله اتش سوزی سیل توفان های خانمان‌بر انداز تو چهل سال اخیر بندازی و مقایسه کنی میفهمی .تو کل جهان بلا بسیار زیاد شده که صد در صد از گناههای بسیاره. اینم وعده خداست .

  3. Mahan:

    میشه تعداد کشته ها فقط مربوط به خوزستانو بنویسید…

  4. sajedeh:

    حرفای جالبی زده میشه …. من نمیفهمم چرا بقیه فک میکنن فقط امریکا و اسرائیل منبع فساده ( نه که نیست ..لعنت الله علی قوم الظالمین )….. یه نگا بخدمون بکنیم …مردامون بیغیرت و زنانمون بی عفت …. اینها همه تلنگر خداست ….میخواد بگه بخودت بیا تا با خاک یکسانت نکردم
    اللهم عجل لولیک الفرج …

    • Faahm:

      واقعا باورم نمیشه همچین ادمایی با این تفکرات زندگی میکنن هنوز! یکم مطالعه کنید بد نیس… خدایا شکرت خودت دونستی کی رو کجا بندازی

  5. زینب:

    خدا به خیر کنه..من که خیلی ترسیدم…خدایا به جای اینکه این زلزله رو تو اسرائیل وآمریکا که منبع کناه و فساده بندازی اینجاانداختی؟شاید حکمتی داره کار خدا بی حکمت نیست…ایشالا همه در صحت و سلامت کامل..بچه ها واسمون دعا کنید

    • Faahm:

      کی نسل شما منقرض میشه خدا میدونه… گسل میدونی چیه؟ یا هنوز پی حرفای خنده داری؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.