دو گوشی با نمایشگر انعطاف‌پذیر این ماه عرضه می‌شوند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

به دنبال رقابتی شدن بازار جهانی گوشی های هوشمند، دو شرکت سامسونگ و LG که هر دوی آن‌ها در کره جنوبی مستقر می باشند اعلام کردند که که در ماه اکتبر یعنی تا پایان ماه جاری میلادی اولین گوشی‌های خود مجهز به نمایشگر لمسی انعطاف‌پذیر را روانه بازار می‌کند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، پس از انتشار یافتن شایعات فراوان، شرکت سامسونگ سرانجام به صورت رسمی اعلام کرد که طی هفته آتی اولین دستگاه الکترونیکی همراه خود مجهز به نمایشگر منحنی را با نام Galaxy Note 3 Active وارد بازار می‌کند.
 
در مقابل شرکت کره‌ای LG هم گزارش داد که تولید سری تازه محصولات خود را با نام LG Z آغاز کرده است که در این خانواده از محصولات، گوشی‌هایی با نمایشگر منحنی و انعطاف‌پذیر را به دست مردم می‌رساند. منابع آگاه اعلام کردند که هم‌اکنون تولید اولین گوشی در این سری از محصولات LG آغاز شده است و تا ماه آینده این گوشی با نمایشگر Full HD روانه بازار می‌شود.
 
هر دو گوشی یاد شده به گونه‌ای وارد بازار می‌شوند که تاکنون نمونه‌ آن‌ها عرضه نشده است و به همین خاطر کارشناسان پیش‌بینی استقبال گسترده مردم از آن‌ها را دارند.
 
فناوری نمایشگرهای OLED انعطاف‌پذیر که هم‌اکنون تولید می‌شوند، امکان خم شدن اندک نمایشگر را فراهم می‌کند و با محدودیت‌های فراوان همراه است. این نمایشگرها به صورت نشکن ساخته می‌شوند که پیش‌بینی می‌شود در گوشی Galaxy Note 3 Active سامسونگ مدل پیشرفته این فناوری به کار گرفته شود.
 
پیش‌بینی شده است که هر دو گوشی به صورت محدود وارد بازار جهانی شوند. زیرا شرکت‌های سازنده هنوز توان تولید انبوه نمایشگرهای انعطاف‌پذیر را ندارند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.