دیدار صالحی با وزیران خارجه کویت و افغانستان

۸فروردین ۱۳،

علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در حاشیه یازدهمین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در شهر دوشنبه، به طور جداگانه با وزرای امور خارجه کویت، افغانستان و رئیس هیات مدیره سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، وزرای امور خارجه ایران و کویت در دیدار خود بر افزایش تبادل هیات‌های بلندپایه و استمرار رایزنی‌های دوجانبه و منطقه‌ای تاکید کردند.

صالحی و خالدالصباح همچنین نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه را مورد توجه قرار دادند.

وی در این دیدار روابط سیاسی دو کشور را خوب و در حال گسترش خواند و بر ضرورت توسعه روابط تجاری و اقتصادی فی‌مابین متناسب با ظرفیت‌های موجود و هم‌سطح مناسبات سیاسی تاکید کرد.

صالحی در ارتباط با تحولات منطقه، ضرورت حل بحران سوریه از طریق سیاسی و بدون دخالت خارجی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کویت نیز، دیدارها و مذاکرات مقامات دو کشور را دارای فواید کثیر خواند.

وی همچنین گفت: روابط دوجانبه در کلیه زمینه‌ها در مسیر تفاهم، تعامل و همکاری است.

خالد الصباح با تاکید بر نیاز منطقه به ثبات و استقرار، ایران را کشوری بزرگ و تاثیرگذار در منطقه دانست.

همچنین در دیدار جداگانه صالحی و زلمی رسول وزیر امور خارجه افغانستان، روابط دو جانبه، آخرین تحولات منطقه و اوضاع افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار رئیس هیات مدیره سازمان توسعه سرمایه‌گذاری و صادرات عمان نیز روابط تهران – مسقط را مثال زدنی دانست و گفت: روابط سیاسی دو کشور در بهترین شرایط قرار دارد.

سالم بن ناصر الاسماعیل نیز با تاکید بر اینکه روابط ایران و عمان عالی است و عمان برای ایران احترام خاصی قائل است، فرهنگ، اندیشمندان و ادبای ایرانی را مورد تقدیر قرار داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.