دین‌محمدی: استقلال بازی برگشت را دست کم نگیرد/ فوتبال تبریز نیاز به بومی گرایی دارد

۲۶اردیبهشت،

Amir Pourmand (5 of 19)-4.jpg

آنالیزور استقلال با انتقاد از اینکه در فوتبال تبریز بومی‌گرایی کمرنگ است، دربارهٔ‌ی پیروزی استقلال برابر الشباب می‌گوید تیمی که می‌تواند بازی عقب افتاده را پیش بیفتد قطعا حرف بسیاری برای گفتن دارد.

سیروس دین‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دربارهٔ بازی استقلال و الشباب گفت: نیمه اول آن دیدار به گونه‌ای بود که الشباب تمام توان خودش را گذاشت و در یک اتفاق موفق شد دروازه استقلال را باز کند، اما ما به گونه‌ای بودیم که انگار نه انگار گل خوردیم. در نیمه دوم نه تنها گل زدیم بلکه به گل‌های بیشتر هم رسیدیم. تیم بزرگ لحظات و کارهای بزرگی می‌کند. تیمی که می‌تواند بازی عقب افتاده را پیش بیفتد قطعا حرف برای گفتن بسیار دارد.

او در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسید استقلال در نیمه اول کمی محتاط بوده است اظهار کرد: من فکر می‌کنم استقلال کارش را انجام داده است. این تیم در پاسکاری خوب بود ولی موج دوم به حملات اضافه نمی‌شد. با این حال فراموش نکنید که وقتی در زمین حریف بازی می‌کنید اول باید گل نخورید.

آنالیزور استقلال در پاسخ به این سوال که عامل برتری استقلال برابر الشباب را چه می‌داند بیان کرد: فکر می‌کنم مهره چینی قلعه‌نویی عامل اصلی پیروزی استقلال بود. در نیمه دوم بازیکنان به خوبی به تیم اضافه می‌شدند و در حملات با نفرات بسیاری به دروازه حریف یورش می‌بردیم.

پیشکسوت باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان کار الشباب را تمام شده دانست و استقلال را در مرحله بعدی از رقابت‌ها دید گفت: هر بازی شرایط خودش را دارد. من اعتقاد دارم فوتبال بازی لحظه‌هاست و هر کس از لحظه‌ها استفاده کند برنده است. استقلال نباید الشباب را دست کم بگیرد و باید با تمام قوا بازی کند. استقلال باید تمرکز کند چرا که هیچ چیز تمام نشده حتما بازی دورتموند و رئال را دیده‌اید. یک لحظه نزدیک بود دورتموند همه چیز را از دست بدهد.

دین‌محمدی در پایان و در پاسخ به این سوال که ارزیابی‌اش از فوتبال تبریز چیست اظهار کرد: واقعیت این است که از رای صادر شده علیه شهرداری تبریز بسیار متاثر شدم. خودم چهار سال در این تیم بازی کردم و از آنجا به تیم ملی رفتم. به شخصه هر کاری که بتوانم برای آن‌ها انجام می‌دهم اما اعتقاد دارم فوتبال تبریز باید تغییراتی کند. فکر می‌کنم بعد از نسل ما نسل دیگری در فوتبال تبریز نبوده است و ما باید نسل سازی کنیم. همان طور که دیدید رسول خطیبی با بازیکنان بومی نتایج بسیار خوبی گرفت. نباید مقطعی کار کنیم. یک روز زمانی که در ماینتس آلمان بودم به مدیر آنجا گفتم چرا از کشورهای خارجی بازیکن می‌آورید در حالی که بازیکنان آلمانی از سطح بالایی برخوردارند و او به من گفت ما بازیکنان خارجی می‌آوریم تا انگیزه بازیکنان جوان‌مان بالا برود. آن‌ها نگران این باشند که جایشان پر می‌شود. به هر حال همین فکر بود که سبب شد نسلی مثل اشنایدر در فوتبال آلمان ظهور کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.