دیوار بی اعتمادی بر حصول توافق سایه می‌افکند؟

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۶۹۳۴۲

دیوار بی اعتمادی بر حصول توافق سایه می‌افکند؟

در آستانه ضرب الاجل ۲۴ نوامبر؛

دیوار بی اعتمادی بر حصول توافق سایه می‌افکند؟

خبرگزاری ممتاز: دیوار بلند بی اعتمادی دو جانبه میان ایران و غرب، مسیر آخرین دور از این مذاکرات را تا حصول توافق کمی دشوار می‌کند.

دوشنبه ۲۶ آبان – ۱۰:۰۹

به گزارش گروه ترجمه ایمنا و به نقل از واشنگتن پست، در مذاکرات ایران و شش قدرت جهانی اهداف همواره مشخص بوده است؛ جلوگیری از دستیابی ایران به بمب اتم و در مقابل رفع تمامی تحریم‌های اعمال شده به این کشور.
اما بی‌اعتمادی دو جانبه میان ایران و غرب، مسیر آخرین دور از این مذاکرات که قرار است این هفته در وین برگزار شود را تا حصول توافق کمی دشوار می‌کند.
مذاکرات سه روزه عمان نیز بدون برداشتن گامی روبه جلو پایان یافت و اکنون اکثر مذاکره‌کنندگان و کارشناسان مسائل هسته‌ای، حصول توافق جامع تا پایان مهلت تعیین شده یعنی ۲۴ نوامبر را کمی بعید و دور از دسترس می‌دانند.
مذاکره کنندگان ایرانی و روسی که مدت باقی مانده را برای دستیابی به توافق مناسب ارزیابی کردند، پس از پایان مذاکرات عمان، زمان بر بودن این مسیر را تأیید و تصدیق کردند.
باراک اوباما، رییس جمهور ایالات متحده نیز این با بیان آنکه رسیدن به این توافق تا زمان مقرر شدنی نیست افزود: روشن است که دستیابی به توافق جامع تا ۲۴ نوامبر ممکن نیست مگر اینکه معجزه‌ای رخ دهد.
یکی از دیپلمات‌های اسبق امریکایی اظهار داشت: دو طرف مذاکره همچنان با هم فاصله بسیاری دارند و حتی زمانی که دو طرف هم خواهان دستیابی به توافق باشند، حصول آن دشوار و زمان بر خواهد بود.
به گفته تحلیل گر این روزنامه، اگر ایران در پی افزایش ظرفیت هسته‌ای خود باشد، نتیجه آن رویارویی نظامی دو طرف در منطقه‌ای خواهد بود که هم اکنون شعله‌های جنگ و تجاوز در آن شعله ور است. بنابراین بهترین راه حل ادامه مذاکرات و تمدید مهلت آن خواهد بود.
۱۴/

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.