رئال در کنار قهرمانان

تیم فوتبال رئال مادرید تاکنون توانسته با کسب ۹ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا موفق ترین تیم تاریخ اسپانیا باشد که اکنون در گروه مرگ قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: قرعه کشی رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در مونت کارلو (جنوب فرانسه) به پایان رسید و سی و دو تیم راه یافته به مرحله پایانی این رقابت ها در ۸ گروه چهار تیمی تقسیم شدند و رئال مادرید درگروه D که به گروه مرگ مشهور شده خود را در کنار منچستر سیتی قهرمان لیگ برتر انگلستان، بورسیا دورتمند قهرمان آلمان و آژاکس قهرمان هلند می بیند.

بر اساس این گزارش: چلسی که فصل گذشته قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و ۴۷ میلیون و پانصد هزار پوند جایزه نقدی را به خود اختصاص داد هم اکنون در گروه E  قرار گرفته و با حریفانی چون شاختار دونتسک، یوونتوس و افساسی نورشلند (اف سی ان ) از دانمارک که برای نخستین بار است به لیگ قهرمانان اروپا راه یافنه به میدان برود اما براساس تقسیم بندی سیدها که از قبل اعلام شده بود تیم های چلسی، بایرن مونیخ ، بارسلونا ،منچستر یونایتد ، رئال مادرید آرسنال ، پورتو و میلان سرگروه های لیگ قهرمانان اروپا هستند و به این ترتیب در دور گروهی با یکدیگر برخورد نخواهند داشت.

گفتنی است، حضور یوونتوس در سید سوم از نکات جالب توجه است زیرا از زمانی که این تیم در ۲۰۰۶ به جرم فساد و تبانی با داوران به دسته پایین تر سقوط کرد برای اولین بار است که اجازه حضور در این رقابت ها را پیدا کرده است.

لازم به ذکر است، براساس آئین نامه های اتحادیه فوتبال اروپا تیم هایی از یک کشور امکان قرار گرفتن در یک گروه را نخواهند داشت همچنین امتیازهایی که یوفابد هر یک از تیم ها براساس نتایج آنها در سالهای گذشته اختصاص می دهد جایگاه این تیم ها را گروه های چهار گانه تعیین می کند.

شایان ذکر است: تیم فوتبال آرسنال تنها تیمی است که بدون دست یابی به قهرمانی در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به سید اول راه پیدا می کند البته ا ین تیم بر اساس عملکرد خوب خود در سالهای اخیر در میان سرگروه های لیگ قهرمانان جای گرفته است ضمن اینکه از مجموع ۳۲ تیم حاضر در دسته بندی ها ،۱۲ تیم از قهرمانان سابق لیگ هستند و سه تیم برای اولین بار است که به لیگ راه یافته اند.

گروه بندی رقابت های جام قهرمانان اروپا بدین ترتیب خواهد بود.

گروه A: دینا موکیف، پاری سن ژرمن ، دینا موزاگرب ، پورتو
گروه B: آرسنال ، شالکی ، المپیا کوس ، مون پلیه
گروه C: میلان ، زنیت سن پترزبوگ ، آندرشت مالاگا
گروه D: رئال مادرید، منچستر سیتی ، آژاکس، بورسیا
گروه E: چلسی ، شاختار دونتسک ، یوونتوس افساسی نورشلند
گروه F: بایرن مونیخ ، والنسیا ،لیل ، باتر بوریسوف
گروه G: بارسلونا ، بنفیکا، اسپارتاک مسکو ، سلتیک
گروه H: منچستر یونایتد،براگا، گالاتسترای کلوژ

گفتنی است، مرحله گروهی مسابقات جام قهرمانی اروپا از تاریخ ۲۸ شهریور امسال تا ۱۵ آذر انجام خواهد شد و مرحله حذفی آن در ۲۰۲۴ صورت می گیرد ضمن اینکه فینال این رقابت ها ۴ خرداد ۱۳۹۹ در ورزشگاه ومبلی برگزار می شود./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.