رئیس جمهور کره جنوبی: کره شمالی را فورا و به طور کامل تنبیه می کنیم

همزمان با بالا گرفتن تنش ها در شبه جزیره کره، رئیس جمهوری کره جنوبی نسبت به ادامه اقدامات تحریک آمیز کره شمالی هشدار داد.

به گزارش  شینهوا، “لی میونگ یاک” امروز جمعه در یک سخنرانی به مناسبت دهمین سالروز غرق شدن کشتی کره جنوبی در غرب مرز دو کره که باعث کشته شدن شش ملوان نیروی دریایی شد، هشدار داد: کره شمالی در صورت ادامه اقدامات تحریک آمیز خود به طور فوری و کامل تنبیه می شود.

وی افزود: قاطعانه به هرگونه اقدام تحریک آمیز کره شمالی پاسخ می دهم و در برابر این حملات می ایستم.

در مارس ۲۰۱۰ نیز ناوچه چئونان در نزدیکی منطقه مورد مناقشه “خط محدوده شمالی” گشت می ‌زد که در دریا فرو رفت. ناوچه بر اثر انفجار از وسط دو نیم شد. در این واقعه ۴۶ ملوان کره جنوبی کشته شدند و ۵۸ نفر از خدمه‌ آن نجات یافتند.
 
این بزرگترین فاجعه انسانی برای ارتش کره جنوبی پس از جنگ میان دو کره محسوب می شود.

پیشتر یک تیم بازرسی متشکل از کارشناسان آمریکایی، سوئدی، استرالیایی و بریتانیایی علت غرق شدن ناوچه را بررسی کرده و در گزارش خود نتیجه گرفته ‌اند که بقایای موشک اژدری که ناوچه را در ۲۶ مارس غرق کرد “به طور کامل” با اژدرهای ساخت کره شمالی مطابقت دارد.

پیشتر نیز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هشدار داده بود: با این وجود در صورتی که کره شمالی از تروریسم بین الملل حمایت کند، آمریکا به هیچ وجه برای پاسخ دادن درنگ نخواهد کرد.

۲۶۱۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.