رانندگان گواهینامه دار آموزش دوباره می‌بینند

۱۶م آذر ،

رانندگان گواهینامه دار آموزش دوباره می‌بینند

تداوم اجرای طرح های امنیت اخلاقی حتی در زمان انتخابات، بازآموزی رانندگی برای تمامی رانندگان،شناسایی و دستگیری دلالان بازار ارز، برخورد با ۱۵ هزار خودرو دودزا و تمهیدات پلیس برای انتخابات مهمترین خبرها پلیس در هفته جاری است.

  به نقل از مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در جمع روسای پلیس امنیت اخلاقی گفت: طرح های ارتقا امنیت اخلاقی به ویژه طرح برخورد با بدحجابی و ماهواره در چشم قرار دارد و در حالی که شما دهها ماموریت را انجام می دهید اما این دو ویترین کار در جامعه می باشند. البته باید بدانید در این طرح ها شل کن سفت کن نداریم و در زمان انتخابات نیز اجرا می گردد.

وی که خواستار برخورد صحیح ماموران شده بود گفت: از میان اشخاص بدحجابی که دستگیر می شوند تنها برای ۶ درصد پرونده تشکیل می گردد و مابقی با ارشاد، تذکر و اخذ تعهد آزاد می گردد.

رانندگان آموزش می بینند

رئیس پلیس راهور کشور نیز که این هفته ۸ معاون خود را به سبب بازنشستگی تغییر داده یا جابه جا کرده بود، در مورد رانندگی اشخاص گفت: ۳۰ میلیون نفر در کشور گواهینامه دارند در حالی که ۱۶ میلیون خودرو در کشور تردد دارد. بسیاری از اشخاص دارای گواهینامه رانندگی نکرده اند. براساس طرحی که داریم تمامی رانندگان باید در دوره های بازآموزی شرکت کنندو برای مرحله اول رانندگان حمل و نقل عمومی بین شهری تا پایان سال آموزش می بینند.

سردار مومنی البته با بیان اینکه گواهینامه کارت ملی و شناسنامه نیست که همه داشته باشند افزود: فردی که می خواهد آزمون رانندگی بدهد و رانندگی کند باید دارای سلامت روحی و جسمی و نشاط باشد.

توقیف و اعمال قانون ۱۵ هزار خودرو آلاینده

رئیس پلیس راهور تهران نیز در مورد اقدامات انجام شده برای کاهش الودگی هوا در تهران گفت: از روز یکشنبه محدوده زوج و فرد را جزو محدوده طرح ترافیک اعلام کردیم و با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی نیز برخورد کردیم. در این مدت ۱۵ هزار خودرو توقیف و اعمال قانون شدند. البته امروز- پنج شنبه- نیز طرح های پلیس ادامه دارد.

سردار رحیمی با اعلام اینکه به ادارات دولتی و غیر دولتی دو ماه فرصت دادیم که سرویس کارکنان خود را اصلاح و استاندارد کنند، در این باره گفت: اخیرا سرویس چهارهزار نفر از کارکنان یک اداره تعطیل شده است که این موضوع سبب می گردد حداقل دو هزار خودرو شخصی به ترافیک پایتخت که تنها گنجایش ۸۸۰ هزار خودرو را دارد وارد شود.

شناسایی دلالان بازار ارز

سردار رادان جانشین رئیس پلیس کشور در مورد دلالان بازار ارز گفت: دلالان بازار ارز شناسایی و دستگیر شدند و خوشبختانه دیگر شاهد دلال بازی در بازار نیستیم.

سردار رادان همچنین گفت: باید از هم اکنون به فکر آمادگی برای برگزاری انتخابات و تامین امنیت آن باشیم.
وی در مورد کشف مواد مخدر نیز گفت: ۳۰۰ تن مواد مخدر تاکنون در کشور کشف شده است. با بستن مرزهای کشور ترانزیت از مرزهای شرقی به سمت جنوب کشور تغییر کرده است. 

پنجشنبه ۱۶ آذر   ۱۰:۲۹

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.