راهبرد دفاع سایبری طراحی شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: راهبرد دفاع سایبری طراحی شده است.

سردار سرتیپ جلالی در حاشیه همایش ملی پدافند غیر عامل در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر درباره اهداف برگزاری این همایش گفت : روز هشتم آبان سال ۸۲ فرمان تشکیل سازمان پدافند غیرعامل از سوی مقام معظم رهبری صادر شد و اکنون در نهمین سالگرد تاسیس این سازمان قرار داریم .
وی افزود : iبه مناسبت نامگذاری این روز هر ساله با هدف فرهنگ سازی ، اطلاع رسانی iبه مردم و ایجاد آمادگی در مردم و دستگاه ها ، همچنین برای تشکر از دست اندرکاران و مجریان این طرح ها در دستگاههای اجرایی و استانها، این مراسم برگزار می گردد. 
سردار جلالی گفت: در مراسم امروز نیز iبه۳۰ نفر از برگزیدگان پدافند غیرعامل که استانداران ، معاونان وزرا ، کارشناسان و استادان دانشگاه ها بودند ، هدایایی داده شد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل درباره ارزیابی خود از عملکرد این سازمان تصریح نمود : ما دو شاخص برای ارزیابی عملکرد خود داریم ، یکی نگاه iبه قبل و دیگری نگاه iبه آینده که اگر iبه قبل نگاه کنیم ، اقدامات بسیار خوبی انجام شده و تلاش های خوبی صورت گرفته و ثمره همه دستگاه ها موجود است .
وی افزود : همچنین در حوزه دانشی و اجرایی و تولید استانداردها و اجرای طرح ها اقدامات و کارهای خوبی صورت گرفته است.
سردار جلالی گفت : اما اگر iبه آینده نگاه شود اقدامات بسیاری وجود دارد و باید سرعت خود را افزایش دهیم و می توان گفت در این زمینه حداقل دو برنامه ۵ ساله از نظام توسعه کشور iبه لحاظ اجرا عقب هستیم. 
وی افزود : ضمن اینکه ما امروزه از نظر دانشی در سطح بالایی قرار داریم و در حوزه دانش پدافند غیرعامل در کشور کارهای خوبی صورت گرفته است اما برای افزایش سرعت و رسیدن iبه تراز باید تلاش بیشتری صورت گیرد .
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت : همچنین دانشگاه ها نیز باید درحوزه تولید دانش محور قرار گیرند و دانش مورد نیاز را در این حوزه تولید نمایند.
وی افزود : از آنجا که تهدید ها از حوزه صرف نظامی، در حوزه های دیگر نیز ورود و مفاهیمی میان رشته ای تولید نموده است حتما نیازمند تولید نظریه و کار دانشی و پژوهشی دراین زمینه هستیم .
رییس سازمان پدافند غیر عامل در ادامه با بیان اینکه نیازمند تولید فناوری های صنعتی در این خصوص هستیم گفت : باید دستگاه های ذیربط در این خصوص iبه ما کمک نمایند تا وابستگی  iبه خارج کاهش پیدا کند .
وی افزود : همچنین فرهنگ سازی ، آموزش و تولید آمادگی در کشور می تواند مناسب باشد بویژه که یکی از دستاورد های خوب ما تولید این گفتمان است .
سردار جلالی درباره دفاع سایبری نیز گفت : اگر در دفاع سایبری راه را اشتباه برویم ممکن است سالها در این مسیر گام برداریم اما دستاورد خاصی نداشته باشیم .
وی افزود : اکنون در این حوزه مطالعه بسیار عمیقی انجام شده است و معماری ساختار دفاع سایبری را در کشور iبه طور کامل همه نمودیم و iبه نتیجه رساندیم .
وی اضافه نمود : راهبرد دفاع سایبری طراحی شده یک الگوی دفاعی ، بومی ، ابتکاری و عمیق در فضای سایبر است و انحصار آن نیز متعلق iبه جمهوری اسلامی ایران است.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.