راه‌اندازی ۸ رشته تازه در دانشگاه علوم و تحقیقات نیشابور

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

راه‌اندازی ۸ رشته تازه در دانشگاه علوم و تحقیقات نیشابور

راه‌اندازی ۸ رشته جدید در دانشگاه علوم و تحقیقات نیشابور

رئیس دانشگاه علوم و تحقیقات نیشابور گفت: پیش‌بینی می‌شود بر اساس پیگیری انجام شده چهار رشته تازه در مقطع دکترا و چهار رشته تازه در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علوم و تحقیقات نیشابور راه‌اندازی شود.

به گزارش ممتاز ، جعفر سعیدی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: با توجه به منتفی‌شدن بحث پردیس‌ها و بر اساس بخشنامه‌های صادره می‌توانیم همچون ۴۱ شعبه دیگر علوم و تحقیقات کشور دانشجویان مازاد واحد تهران را جذب کنیم.

وی افزود: در پی تهیه سند زمین صد هکتاری علوم و تحقیقات مستقر در پردیس دانشگاهی نیشابور هستیم و مکاتبات با سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و اداره‌کل راه و شهرسازی ادامه دارد و به‌زودی سند صادر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم و تحقیقات نیشابور با قبول تعداد کم ظرفیت خوابگاهی دانشگاه علوم و تحقیقات خراسان رضوی مستقر در نیشابور، گفت: تعداد متقاضی نیز کم است ولی در عین حال دانشجویان می‌توانند با هماهنگی قبلی از ظرفیت مجتمع‌های خوابگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور استفاده کنند و یادآور می‌شوم در نقشه طراحی شده ساختمان دانشگاه علوم و تحقیقات در پردیس دانشگاهی نیشابور رفع این معضل دیده شده است.

سعیدی در ارتباط با به‌کارگیری استادان بومی در دانشگاه علوم و تحقیقات، تصریح کرد: هم‌اکنون حدود هفت درصد از استادان این دانشگاه، بومی نیشابور می باشند و ما از حضور استادان نیشابوری در آن دانشگاه استقبال می‌کنیم ولی باید اشخاص علاقه‌مند به تدریس در این دانشگاه به هنگام انتشار یافتن فراخوان اساتید که در پایگاه اینترنتی‌ها و نشریات وابسته به این دانشگاه منتشر می‌شوند، شرکت کنند تا پس از انجام امور استخدامی، جذب دانشگاه علوم و تحقیقات شوند.

وی کمبود امکانات دسترسی به رایانه و اینترنت در دانشگاه علوم و تحقیقات را رد کرد و افزود: یک اتاق به ۲۰ دستگاه رایانه متصل به اینترنت تجهیز شده و دانشجویان می‌توانند به‌صورت رایگان از امکانات آن استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم و تحقیقات نیشابور خاطرنشان کرد: تعداد پرسنل اداری علوم و تحقیقات در حال حاضر ۱۵ نفر است که البته در چارت آن باید برای ۳۰ عنوان رشته شغلی نیرو جذب شود که بر اساس سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی ما فقط می‌توانیم از نیروهای مازاد دیگر واحدهای دانشگاهی آزاد استفاده کنیم.

سعیدی در ارتباط با مشکل کمبود فضای آموزشی علوم و تحقیقات، گفت: این کمبود وجود داشت تا جایی که  بعضی کلاس‌ها در نوبت بعدازظهر در فضای آموزشگاه‌های سما برگزار می‌شد که بازخورد خوبی نداشت ولی هم‌اکنون بخشی از کلاس‌های علوم و تحقیقات در روزهای پنج‌شنبه و جمعه در کلاس‌های دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون دو سلف خواهران و برادران در مجموعه علوم و تحقیقات وجود دارد که جوابگوی نیازها است و در طرح جامع در پردیس دانشگاهی نیشابور برای این موضوع تدبیر مناسبی شده است.

/۱۱۷/


اخبار ممتاز / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.