راه اندازی کاردانی بهورزی در دانشکده های بهداشت

راه اندازی کاردانی بهورزی در دانشکده های بهداشت

جام جم آنلاین: قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی رشته کاردانی بهورزی در دانشکده های بهداشت کشور خبر داد.

به گزارش جام جم آنلاین از وزارت بهداشت، دکتر محمد شریعتی در مراسم گرامیداشت روز «بهورز» با اشاره به این که راه اندازی رشته کاردانی «بهورزی» در حال حاضر در شورای معین در دست بررسی است و پس از آن برای تائید به شورای گسترش ارسال می شود، گفت: با راه اندازی این رشته، امکان تحصیل افراد متقاضی در رشته بهورزی فراهم می شود، همچنین بهورزان شاغل نیز می توانند به صورت غیر حضوری در این رشته شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی دانشکده های بهداشت مسیر آموزش های غیر حضوری برای تبدیل بهورزان کنونی به بهورزان کاردان را طی خواهند کرد.

مدیر توسعه شبکه معاونت بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی راه اندازی کارشناسی بهداشت و سلامت جامعه نگر ویژه بهورزانی که دوره کاردانی را طی می کنند از دیگر اقداماتی است که به منظور ارتقای علمی بهورزان در دستور کار قرار گرفته است.

شریعتی با اشاره به اینکه ارتقای جایگاه شغلی و علمی بهورزان باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: بهورزان پس از طی مراحل کارشناسی می توانند در نقش های نظارتی و مدیریتی خارج از روستا نیز فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی و تهیه مباحث آموزشی در قالب لوح های فشرده ویژه مربیان بهورزی نیز از دیگر برنامه هایی است که مراحل نهایی طراحی آن طی می شود، خاطرنشان کرد: مربیان با شرکت در این دوره به صورت غیر حضوری، به عنوان کارشناس ارشد آموزش علوم سلامت می توانند فعالیت کنند.

قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: اجرای طرح آموزش ارشد علوم سلامت در مرحله نخست در هشت دانشگاه علوم پزشکی کشور به اجرا در خواهد امد و پس از آن در تمامی کشور اجرایی می شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

تا این لحظه ۵نظر ثبت شده
  1. لیاقت آسکانی:

    بسیار عالی کاش که کارشناسی بهورزی هم راه اندازی میشد

  2. حمید شمس:

    بسیار عالی ولی با حقوق و مزیای پایین ما بهورزان چطوری به ادامه تحصیل فکر کنیم

  3. بهورز طالقان:

    با سلام و احترام
    این موضوع بسیار برای ما بهورزان خوش حال کننده می باشد
    چرا که از ادامه ای تحصیل محروم بودیم

    با تشکر

  4. عباس صیادی:

    برای رشد کشور ما نیازمند افراد تحصیل کرده هستیم
    بنابراین این طرح بسیار عالی است

  5. عزت الله قادری:

    بسیارعالی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.