راه اندازی طرح ۳ تنی طلای زرشوران تا پایان امسال

به گزارش خبرگزاری مهر، فریدون احمدی با بیان این مطلب اظهار داشت: طرح طلای زرشوران به پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی رسیده و اکنون عملیات احداث ساختمان های صنعتی در مرحله نصب اسکلت فلزی قرار دارد. همچنین، فونداسیون های بخش سنگ شکن و آسیاب طرح در مرحله اتمام است. وی ادامه داد: تامین تجهیزات و تدارکات پروژه نیز به پیشرفت ۸۵ درصدی رسیده و عملیات نصب پروژه از ماه مهر، با نصب دیگ های بخار و تجهیزات سنگ شکن آغاز می شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به میزان سرمایه گذاری طرح طلای زرشوران، تصریح کرد: برای این طرح، ۵/۱۴ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و حدود ۵۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی پیش بینی شده است. احمدی افزود: با بهره برداری از طرح یاد شده، ۱۵۰ نفر به طور مستقیم و حدود ۱۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم به کار مشغول خواهند شد. وی ادامه داد: این طرح از تیرماه ۸۹ آغاز شد و عملیات اجرای آن از شهریور ۹۰ سرعت گرفت.

بنا به گفته رئیس هیات عامل ایمیدرو، با بهره برداری از این طرح، علاوه بر طلا، ۱۲۵۰ کیلوگرم نقره و حدود ۵۰۰ کیلوگرم جیوه تولید خواهد شد. لازم به ذکر است؛ با راه اندازی طرح طلای زرشوران، میزان تولید طلای کشور در سال ۹۲ به بیش از ۵ تن در سال خواهد رسید.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.