رتبه جهانی مصرف سوخت و تعداد تصادفات کشور

شنبه ۱۳م آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

ممتازنیوز : معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در مصرف سوخت، انواع آلاینده ها و تعداد تصادفات حاوی رتبه‌های جهانی هستیم.

به گزارش تفسیری مهر، شهرام جباری زادگان افزود: در سال ۱۳۵۵ مصرف بنزین در فرانسه ۶ برابر ایران بود در صورتی که بعد از گذشت ۳۶ سال، مصرف بنزین در ایران دو برابر فرانسه شده است.

وی با اشاره به اینکه هر خودرو در اروپا روزانه حدود ۳ لیتر و در آمریکا روزانه حدود ۴ لیتر بنزین مصرف می‌کند، اظهار نمود: این رقم در ایران بیش از ۱۰ لیتر است و به عبارتی هر خودروی ایرانی بیش از دو برابر متوسط جهانی بنزین مصرف می نماید.

جباری زادگان با بیان اینکه در مصرف بنزین در دنیا رتبه یک رقمی داریم و به عنوان نهمین مصرف نماینده بنزین در جهان یکی از پر مصرف‌ترین کشورهای دنیا محسوب می‌شویم، تصریح نمود: اگر استاندارد مصرف سوخت خودروهای داخلی به یورو ۳ ارتقاء یابد، بعضی از خودروهای تولیدی در داخل کشور به سبب غیر مجاز بودن میزان مصرف باید از چرخه تولید کنار روند.

وی با تأکید بر اینکه شدت مصرف انرژی در ایران ۶ برابر اروپاست، اضافه نمود: در این ارتباط بر خلاف ژاپن که کمترین میزان شدت مصرف انرژی در جهان را داراست، کشور ما در این زمینه بالاترین میزان شدت مصرف انرژی در دنیا را در اختیار دارد.

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف سوخت در کشورمان هر ۱۰ سال یک بار دو برابر می‌شود، تأکید نمود: رشد میزان مصرف سوخت در مقیاس جهانی هر سال یک تا دو درصد است و از این رو این میزان در جهان هر ۴۰ سال یک بار دو برابر می‌شود.

جباری زادگان با بیان اینکه در موضوعات منفی همچون میزان مصرف سوخت، حجم انواع آلاینده ها و نیز تعداد تصادفات از بالاترین رتبه‌های جهانی برخورداریم، گفت: در مقابل در موضوعات مثبتی چون تامین سوخت استاندارد، تولید خودروهای ایمن، ایمنی در مسافرت، توجه به فرهنگ ترافیک و رعایت حقوق دیگران هنگام رانندگی، نازلترین رتبه های جهانی را داریم.

معاون آموزش سازمان ترافیک در پایان خاطرنشان نمود: این اعداد و ارقام واقعیات ملموس جامعه ما می باشند که اطلاع از آن‌ها برای مردم ما می تواند به اصلاح بسیاری از رفتارهای غلط رانندگی و بهبود فرهنگ ترافیک منجر شود و به نظر می رسد این جشنواره محل مناسبی برای بیان این واقعیتها و طرح حقوق شهروندی از یک طرف و تکالیف شهروندان از طرف دیگر است.

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ترافیک و رسانه از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران طی مراسم ویژه ای ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه چهاردهم آبان ماه جاری همزمان با روز فرهنگ عمومی در محل ایوان شمس برگزار می گردد.

طبقه بندی: خبرها مهم   |   تعداد بازدید: ۱۱۱ نفر   |   تاریخ انتشار یافتن: شنبه ۱۳ آبان
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , تعداد تصادفات, رتبه, رتبه ایران, رتبه ایران در تعداد تصادفات, رتبه ایران در مصرف سوخت, مصرف سوخت

مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، خبرها روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.