رحمانی فضلی اعلام نمود: آمادگی جمهوری اسلامی برای انتقال تجربیات

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

رییس کل دیوان محاسبات کشور با تاکید بر لزوم امضای تفاهمنامه‌های همکاری فنی و حرفه‌ای بین اعضای اکوسای گفت که ایران آمادگی انتقال تجربیات یکصد سال خود در حوزه حسابرسی دولتی از طریق همکاری‌های دوجانبه را به کشورهای عضو دارد.

به گزارش تفسیری خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در نشست هیات رییسه سازمان دیوان محاسبات کشورهای عضو اکو (اکوسای) که بعدازظهر امروز در محل هتل آزادی برگزار شد، ضمن ابراز خشنودی از میزبانی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری هفدهمین نشست اکوسای در تهران،‌گفت: اکوسای سازمانی در حال توسعه است که به تدریج خود را با استانداردها و اولویت‌های کاری سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی حسابرسی تطبیق می‌دهد.

وی افزود: از آنجا که هدف حسابرسی دولت، افزایش شفافیت مالی،‌ ارتقای پاسخگویی عمومی، توسعه عدالت اجتماعی و ارزش‌های انسانی، ریشه‌کن نمودن فقر و جلوگیری از سوء مدیریت و سوء استفاده از منابع مالی و عمومی است، اکوسای می‌تواند به همهی کشورهای عضو برای حصول این اهداف کمک کند تا شاهد توسعه حسابرسی دولتی و نتیجه حال از آن در منطقه اکو باشیم.

رییس دیوان محاسبات کل کشور با اشاره به برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی در ترکیه در این مراسم به بررسی موضوعاتی همچون اهمیت و مزایای وجودی دیوان محاسبات برای مردم و جامعه، راه‌های همکاری ممکن بین دیوان محاسبات و مردم و نیز نقش تازهی که دیوان محاسبات کشورها برای کمک به حل بحران مالی و اقتصادی امروز جهان می‌توانند ایفا نمایند، پرداخته شد.

رحمانی‌فضلی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی حسابرسی عملکرد از سوی دیوان محاسبات جمهوری اسلامی برای اعضای اکوسای گفت: در این اتفاق آموزشی همکارانی از دیوان محاسبات کشورهای آذربایجان، قرقیزستان، قزاقستان و ترکیه حضور فعالی داشتند که در آن در مورد تئوری‌ها و نحوه انجام رسیدگی‌های عملکرد در کشورهای مختلف بحث و تبادل نظر انجام گرفت.

وی همچنین به برگزاری دوره آموزشی حسابرسی کارآیی طرح‌های عمرانی به همت دیوان محاسبات قزاقستان اشاره نمود و گفت که در این دوره دیوان محاسبات کشورهای ایران، ترکیه، پاکستان، قرقیزستان و قزاقستان حضور فعال داشتند.

رییس سازمان دیوان محاسبات کشورهای عضو اکو (اکوسای) ادامه داد: هیات رییسه اکوسای بعد از بررسی کلیات طرح استراتژیک اکوسای که در پنجمین کنگره اکوسای در اکتبر ۲۰۱۱ در آنکارا به تصویب رسیده بود، نقاط ضعف و قوت این سازمان را مورد بررسی قرار داد. طرحی که ضمن نشان دادن مسیر و جهت‌گیری این سازمان در سه سال آینده، در جهت رفع نواقص و کاستی‌های سازمان و تقویت نقاط قوت کوشش می‌کند.

رحمانی‌فضلی در ادامه پیشنهاد نمود که اعضای اکوسای نسبت به امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری فنی و حرفه‌ای با یکدیگر اقدام نمایند چرا که همکاری‌های دوجانبه بین اعضای اکوسای در زمینه‌های مختلف همچون تبادل اسناد و حسابرس، تعریف و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و انجام حسابرسی‌های موازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی در عین حال گفت که جمهوری اسلامی آمادگی دارد با بهره‌گیری از یکصد سال تجربه غنی خود در حوزه حسابرسی دولتی از طریق همکاری‌های دوجانبه ضمن انتقال تجربیات و دانش خود در حوزه‌های مختلف حسابرسی به کشورهای عضو از تجربیات ارزنده و فراوان سایر کشورها نیز استفاده کند.

رییس سازمان دیوان محاسبات کشورهای عضو اکو (اکوسای) با بیان اینکه فعالیت‌های دبیرخانه اکوسای در پاکستان طی چند سال اخیر افزایش یافته است، از تعامل خوب دبیرخانه اکوسای در چند ماه اخیر با جمهوری اسلامی برای برگزاری دوازدهمین نشست کمیته آموزشی، نشست تدوین استراتژی اکوسای برای سال‌های ۲۰۲۴ الی ۲۰۲۴ و نشست کمیته ویژه تامین منابع مالی برای فعالیت‌های آموزشی اکوسای قدردانی نمود.

رحمانی‌فضلی در پایان اظهار امیدواری نمود که اکوسای به سریعی به سازمانی قوی و حرفه‌ای در حوزه حسابرسی دولتی در منطقه تبدیل شود تا از این طریق بتواند خود را به عنوان یکی از گروه‌های منطقه‌ای اینتوسای مطرح کند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.